Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: za sep 05, 2009 23:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
bij mijn weten kan je altijd een raam verwijderen, Ik denk dat je de klinknagel dan moet uitboren.. zodat het loskomt

Grtz

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: zo sep 06, 2009 12:26 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Dat ga ik nu eens niet proberen tot ik er zeker van ben dat het op die manier moet :?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 18:24 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Afbeelding
Afbeelding

Hier de foto's van de deur en raam mechanisme. Het veroeste deel wou ik eruit halen, maar dit lijkt mij niet mogelijk.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 18:58 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
En dit is de staat zoals hij er nu uitziet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 19:11 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
jow wimpie, je moet wel 1st die hoekraampjes eruit halen met die chrome bagette en al.
het is al een tijdje geleden dat ik het gedaan heb, bekijkt dat eens goed. dat verroest stuk zit op uw zijraam geschoven en je kan dat verwijderen door ofwel de ruit helemaal in te draaien of uit te draaien, kweetet nie just nemeer :oops:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 21:13 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hey Wimpie,
aan de binnenkant van je deur zitten een aantal boutjes.
Die houden het hele raammechanisme op zijn plaats.
Als je deze boutjes losdraaid, moet alles eruit kunnen.
Suc6

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 22:04 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
ow ja, nu snap ik het denk ik. Als je goed kijkt is er een gleufje voorzien aan de linker kant, wss kan het wieltje van het mechanisme daardoor. Maar dat wil dan wel zeggen dat ik de raam los moet krijgen. En heb al wat gevrongen, maar raam zit heel vast. Durf er niet zoveel kracht op te zetten.

Alvast bedankt voor de reactie. Ik ga morgen toch nog eens proberen het raam los te krijgen.

thx
Wimpie


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 22:10 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Macgyver schreef:
Hey Wimpie,
aan de binnenkant van je deur zitten een aantal boutjes.
Die houden het hele raammechanisme op zijn plaats.
Als je deze boutjes losdraaid, moet alles eruit kunnen.
Suc6


neen, want er zijn delen die aan de carrosserie vast gemaakt zijn. deze kunnen niet los. Zoals het zwarte gedeelte dat je op de foto ziet. Je kan wel de raamgeleiders en de draaiknop en alles los maken. Maar het zwarte gedeelte blijft zitten.

Maar is niet zo erg. Ik ga het gewoon laten steken. Gewoon proberen het raam eruit te krijgen en dan het veroeste deel te verschuiven naar links. Misschien dat het zo los komt.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: ma sep 07, 2009 22:12 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Het venster zelf zit in die ijzeren geroeste geleiding geplakt dacht ik.
Het zwarte gedeelte moet je er inderdaad zijdelings uitschuiven.

Ik weet het ook niet heel precies meer, het is al een jaar of 3 geleden dat ik die van mij vernieuwd heb.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 10, 2009 19:18 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Hey.

Ik heb nog eens nagedacht en heb besloten om telkens 1 ding te gelijk te doen. Ik ben van plan om eerst mijn "kast" te doen. Dus zandstralen, plamuren, schuren, tot hem mooi strak is. Erna zou ik met de andere onderdulen willen beginnen zoals de deuren en dergelijke.

Nu heb ik een vraag. Hieronder staan enkele foto's van hoe hij er nu uitziet. Onderkant de Van zijn er grote plekken roest, en moete nieuwe stukken in gelast worden. Maar wat is nu eigenlijk de volgende stap die ik moet doen?

Eerst zandstralen? of eerst de stukken afslijpen en nieuwe inlassen? Als het zandstralen eerst moet gebeuren, wat moet er dan allemaal nog verwijderd worden buite de deuren en de moterkap?

Hopelijk kunne julie wat aan mijn uitleg uit. Want zou hier graag een volledig antwoord op moeten hebben. Zodat ik het vervolg van mijn project kan inplannen.

Groetjes,
Wimpie

Afbeelding
tot mijn verbazing staat mijn hondje er ook bij op :shock:
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: vr sep 11, 2009 12:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
uw voorruit eruitvissen. da is bij mijn van niet gebeurd en daar heb ek dik spijt van (lees, water). ook nog die emblemen verwijderen voor het zandstralen. mss best ook keer die houten bodem eruitsmijten, zodat je ziet wat eronder zit. andere platen erin lassen is voor als hij gezandstraald is.

ps, gas uit gastank is te verwijderen met de 4 boutjes te lossen van het gasmetertje op de gastank.

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: vr sep 11, 2009 13:53 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ens hij gezandstraald is zul je met zekerheid kunen zien welke koetswerkdelen je zal moeten vervangen.
Maar tegen dat je de Van volledig gezandstraald hebt, zul je wel een eindje zoet zijn vrees ik. :)

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: vr sep 11, 2009 15:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
insanity schreef:
uw voorruit eruitvissen. da is bij mijn van niet gebeurd en daar heb ek dik spijt van (lees, water).


Water ???

ja houten bodem ga ik verwijderen. Ga wel langs de gastank afzagen. want ben van plan deze te laten staan.
Moet het dashbaord ook verwijderd worden? Wil de binnekant ook opnieuw laten spuiten in blauw of zwart. Moet deze dan ook gezandstraald worden?
Of kan ik deze met een product doen en dan gewoon met een spuitbus spuiten, zonder die epoxyhars?

Moet ik de onderkant ook laten zandstralen, of hoe gebeurd dit?

En als hij gezandstraald is, moet hij dan niet direct met epoxihars ingespoten worden? Of een ander produkt? :roll: weet niet goed. Want ze hebben me verteld dat je anders heel snel oppervlakte roest krijgt. Het spuiten zie ik niet echt zitten. Mss dat ik het zandstralen en spuiten samen kan laten doen ergens. Volgens mij is dit ook goedkoper dan ik het zelf zou doen?

Sorry voor al de vragen, maar ik ken er niets van. Jullie geven mij de uitleg en ik voer uit ;-)

groetjes,
Wimpie


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: zo sep 13, 2009 10:23 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Wimpie, je kan beter de hele rimram eruit smijten, ook de gastank. Als je nu toch al dat werk doet, doe je het beter grondig. Kun je later ook van niks spijt hebben. En ivm stralen; je moet alles demonteren dat beschadigd kan worden door het stralen. Plastic, rubber, electronica, glas ed. Stralen doe je volledig. Boven,onder,binnen en buiten. Bij een goede resto wordt de hele auto uit elkaar gedaan. Nadien na het stralen wordt de wagen normaal in een primer gestoken die kan overspoten worden. (op voorhand es luiteren bij een spuiter wat best te gebruiken). En dan moet je alle naden afkitten (zoals zotten Dré eerder vermeldde). Overigens heb je verschillende dingen om mee te stralen. Zand, staalslak, notendoppen, ijs,... Dit laatste (heb ik me laten vertellen) zou het beste zijn omdat je geen achtergebleven rommel hebt in de naden. Ijs wordt water en droogt gewoon op. Stralen kost wel wat geld, maar bespaart je wel héél véél schuur en krabuurtjes. Denk dat je voor stralen al snel 1500-2000 euro kwijt bent... :cry: Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest... :)

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: zo sep 13, 2009 12:44 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Geert DP schreef:
Denk dat je voor stralen al snel 1500-2000 euro kwijt bent... :cry: Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest... :)


:shock: :shock: Ik dacht echt dat het vele goedkoper was. Ben je hier zeker van? Dit lijkt me echt wel heel veel geld.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: