Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: wo sep 02, 2009 18:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
z'n uitleg :lol:

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: wo sep 02, 2009 20:51 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Voila, alles van het interieur is eruit. Maar nu heb ik andere problemen. Wat zou ik doen met het dashboard? Helemaal demonteren, of gewoon laten steken. Want dan zit ik al aan de mechanische delen zoals het stuur en dergelijke. Ook zit ik met heel wat kabels, heb geen idee waarvoor ze dienen. En dan de aansluitstukken zijn bijna allemaal stuk. Waarschijnlijk zal ik alle kabels nieuw moeten trekken. Hopelijk kan ik ergens een elektrisch schema downloaden zodat ik dit alles terug in orde krijg.

Het is uiteindelijk de bedoeling om alles te zandstralen. Dus is het mss beter dat ik het dashboard ook weghaal? of niet?

Wat ik wel al weet is dat ik alle deuren eraf ga halen en appart zandstralen :D hehe weet toch al iets :P

Foto's volgen nog.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 09:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
dan best idd dashboard eruithalen ook ja. dat moet je toch doen als je nieuwe boxen wil plaatsen.

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 11:13 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
insanity schreef:
dan best idd dashboard eruithalen ook ja. dat moet je toch doen als je nieuwe boxen wil plaatsen.


boxen? Bedoel je daarmee luidsprekers ofiets anders? En zou ik alle bekabeling gewoon verwijderen ook? Maar dan moet ik zeker zijn dat ik alles kan terug vinden ergens


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 15:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
wimpie schreef:
insanity schreef:
dan best idd dashboard eruithalen ook ja. dat moet je toch doen als je nieuwe boxen wil plaatsen.


boxen? Bedoel je daarmee luidsprekers ofiets anders? En zou ik alle bekabeling gewoon verwijderen ook? Maar dan moet ik zeker zijn dat ik alles kan terug vinden ergens


Inderdaad, boxen zijn luidsprekers.

De bekabeling kan je gaan verwijderen maar maak dan zeker overal schema's van en gebruik papieren zelfklevers waar je op kan schrijven en kan vastkleven aan de leidingen.
Op die manier weet je nog welk dat wat is en waar het thuishoort.
Maar onderschat dit werkje zeker niet!
Onder zo'n dashboard is het meestal een serieuze kluwen van draden en fishen om nog maar te zwijgen van alle leidingen die de vorige eigenaars allemaal hebben bijgetrokken om hunne radio aan te sluiten.

Veel succes en trek maar genoeg foto's zodat we kunnen mee volgen.

greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 15:20 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Als je daaraan begint Wimpie, zal ik je goed opvolgen zenne,
want bij mij was dat ook zo'n kluwen van draden,niet te doen.
Ik zou er niet durvan aan beginnen, om die volledige bedrading opnieuw te doen.brr :shock:

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 16:58 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
ja, het zal toch moeten hoor. Langs mijn deurstijl komen er een stuk of 8 draden omhoog, geen idee wat het is. En dan onder mijn dachboard, op de vloer lopen ook nog rode en zwarte draden, ook geen idee wat het kan zijn. Die langs de deurstijl zijn heel waarschijnlijk die van de achterlichten en pinkers.

Heb al even geprobeerd het dashboard eraf te halen, maar zitten heel wat dingen vast met kabels, dus heb ik maar iets anders gadaan :D de deur langs de passagierskant eruit gehaald. Altijd fijn iets nieuw te kunne doen. Volgende stap is de andere deuren en de schuifdeur. Daar ga ik de ramen uithalen en de rubbers eraf en dergelijke. Erna ga ik even proberen zo een klein stukje te zandstralen :roll: maar dan moet ik er iets kunne opzetten tegen roest. Maar weet niet meer wat het was :cry: iets van een washprimer????

en ja foto's volgen nog. :wink:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 18:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
het beste is epoxie opspuiten na het opkuisen, en goed tussen de naden en dan weer kit opaanbrengen( chiqeu) epoxie word keihard en laat geen roest meer door, heb ik gedaan bij mijn rekor c coupé geweest,

rooeie mine word ook dikwils gebruikt maar ik denk dat da er weer af moet om te spuiten??? ben niet zeker,

zeker geen zinkspray, dat moet er zeker weer af om te spuiten heb ik mij laten vertellen,

insanity, is denk ik toch wel de persoon die hier nu het meeste er over zou moeten weten hé

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 18:41 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
even tussendoor. Weet iemand waar ik een volledig nieuw dashboard kan vinden voor een gmc vandura 1988?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 19:27 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
nieuw weetek nie maar propere 2de hands kan je wel bij grolet, chevy franky en vans en vettes krijgen :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 19:47 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Brutus schreef:
nieuw weetek nie maar propere 2de hands kan je wel bij grolet, chevy franky en vans en vettes krijgen :wink:


dank je. volgende vraag, jaja ik blijf vragen :P hoe verwijder je de ramen in de deuren? (zal hier dan ook foto's van nemen,je weet nooit of iemand dit nog moet doen)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 21:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
wimpie schreef:
Brutus schreef:
nieuw weetek nie maar propere 2de hands kan je wel bij grolet, chevy franky en vans en vettes krijgen :wink:


dank je. volgende vraag, jaja ik blijf vragen :P hoe verwijder je de ramen in de deuren? (zal hier dan ook foto's van nemen,je weet nooit of iemand dit nog moet doen)


Welke ramen en welke deuren?

De klapraampjes (indien uw Van daarmee uiterust is) kan je verwijderen door de vijsjes van het klapsysteem los te maken, ze aan de buitenkant naar u toe te trekken en vervolgens naar beneden te laten glijden. Ze komen dan los uit de bovenste, chromen, lijst. Vastzetten = idem dito maar dan in omgekeerde volgorde.

Van de instapportieren vijs je eerst de bekleding los en haal je eventuele schakelaars van de electrische ramen en knop van centrale deurvergrendeling los (da's zoals een fiche, gewoon uiteen halen). Dan moet je nog een metalen plaat losmaken waar achter de raammechaniek verdoken zit. Eénmaal die plaat verwijdert kan je de ruit gaan demonteren door de borging van de ruit op het mechanisme los te maken. (=volgens mij ook met vijsjes).

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: do sep 03, 2009 23:46 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
ik bedoel de ramen van de instapdeuren ja. het paneer is ervoor weg, het zijn geen elektrische ramen. Aan het mecanisme kan je moeilijk aan, omdat het bijna helemaal gesloten is. Maar ik kijk het morgen nog eens na en maak er een foto van.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: vr sep 04, 2009 09:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
wimpie schreef:
Aan het mecanisme kan je moeilijk aan, omdat het bijna helemaal gesloten is.


Dan moet je eerst de "manouvelle" verwijderen (=datgene waar je aan draait om de ruit te doen zakken).
Normaal is er nog een ijzeren paneel dat je kan verwijderen door een paar vijzen los te maken.
Achter dit paneel zit de raammechaniek verstopt.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn Van project
 Bericht Geplaatst: za sep 05, 2009 22:18 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
earthforceone schreef:
wimpie schreef:
Aan het mecanisme kan je moeilijk aan, omdat het bijna helemaal gesloten is.


Dan moet je eerst de "manouvelle" verwijderen (=datgene waar je aan draait om de ruit te doen zakken).
Normaal is er nog een ijzeren paneel dat je kan verwijderen door een paar vijzen los te maken.
Achter dit paneel zit de raammechaniek verstopt.

Greetz earthforceone


je kan het mecanisme niet verwijderren. Er is wel een opening in voorzien, maar je kan het er niet uit halen. Het raam krijg ik ook niet los. Het zit in een soort lat vastgeklemd. deze is helemaalverroesterd. Zou deze eruit willen halen,maar dit is niet mogelijk volgend mij. Het systeem zit vast met een soort klinknagels. Dus geen bouten...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron