Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: za aug 01, 2009 19:27 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Hallo,

Graag wou ik weten waar ik aan zou moeten beginne?

Ik dacht eerst om alles van het interieur eruit te smijten. Daarna alles eraf smijten, moter eruit, remmen, alle alles eraf. En dan starten met opschuren, maar ik heb gehoord dat hij dan heel snel begint te roesten... want ik moet namelijk ook nog stukken van de carosserie lassen... moet ik dat dan allemaal eerst doen?

dit is mijn eerste project, nooit zoiets dergelijks gedaan... dus het lassen, dat belooft :D

Groetjes,
Wim


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: zo aug 02, 2009 13:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ik zou eerst de motor en boite eruithalen, in orde zetn, of reviseren, of nieuw. al naargelang budget nattuurlijk. als de boite en motor er terug inzitten dan interieur eruit, dan carrosseriewerk doen en spuiten om dan terug interieur er terug in te steken. of nieuw

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: zo aug 02, 2009 14:33 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Azo, Mja mss is dat beter. dank je.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: zo aug 02, 2009 14:36 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
zoals insanity zei, alles is natuurlijk afhankelijk van je budget en aan wat je zelf wil voorang geven mechanische delen / carrosserie


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: zo aug 02, 2009 16:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
wel meegeven, een motor en boite eruithalen zonder schade aan de lak is zeer moeilijk, daarmee dat ik dit eerst zou doen

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: zo aug 02, 2009 16:53 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Zo had ik het nog niet bekeken insanity. Mss moet ik eerst dit alles in orde zetten en dan pas aan de carrosserie beginnen. Het is een jarenproject, hij moet niet op 1 of 2 jaar af zijn. Ik wil er rustig aan kunnen werken en als ik het geld ervoor heb het erin investeren.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: di aug 04, 2009 19:16 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
iemand quad kopen? :P heb geld nodig voor mijne Van :D

Pfff kwou dak hem al had. Wil hem zo graag uit elkaar smijten :D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: di aug 04, 2009 20:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
nog een tip aangezien je hem precies wel degelijk uit elkaar wilt "smijten" :mrgreen:
:arrow: steek alle vijzen/moeren/bouten per onderdeel (bumper/deur/vleugel/etc) dat je uit elkaar haalt samen in een potje of zakje en plak er een label op, want morgen weet je ws wel nog waar alles hoort, als je een beetje geluk hebt volgende week ook, maar als je zegt dat het een meer jarenplan is, tegen dat je alles terug samen moet steken ben je het vergeten!
:arrow: foto's nemen kunnen ook nooit geen kwaad, zo kan je bij de montage direct alles opzoeken/terugvinden, waar het moet en op welke manier, want een auto zit vol met kleine stukjes en als je niet meer weet van waar alles komt, begin dan maar te zoeken (ik spreek van ondervinding)
:arrow: aangezien het toch een meer jarenplan is, ga niet te overhaast te werk en neem voor alles je tijd, je kan bv beginnen met je wagen te demonteren ipv hem uit elkaar te smijten :wink: mhehe, graptje eh pol! maar je begrijpt wel wat ik bedoel :wink:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: di aug 04, 2009 21:03 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
dat is een hele goei tip. Dank je, zal ik zeker toe passen. En foto"s zal ik ook nemen en hier ook posten.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: di aug 04, 2009 21:06 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ja zeker fotos nemen. Zo hebben anderen er ook iets aan.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: do aug 06, 2009 18:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Hey Wimpie.

Inderdaad voor een volledige resto ga je best in een bepaalde volgorde te werk. Dit heb ik uit schade en schande geleerd.

zoals COTD zei alles goed labelen, veel foto's nemen al is het voor jezelf en alle boutjes apart in potjes per gedemonteerd onderdeel en duidelijk labelen. zie maar es naar m'n nevenproject.

De plaatsing van motor zou ik persoonlijk wel op het einde doen. In de andere wagen is dit een fout die ik heb gemaakt. gevolg is dat ik nu dubbel werk heb gedaan, voor het carosseriewerk heb ik er deze terug mogen uithalen.

Ik weet niet of je bekend bent met het programma Overhaulin' . In één van de afleveringen restaureren ze een Van van de grond op. Ook daar halen ze de wagen compleet uit elkaar en spuiten ze deze eerst voor dat motor en bak er terug in gaan. ik neem aan dit vooral een kwestie is van bijzonder voorzichtig te werk te gaan. Moet wel zeggen die mannen zijn ook niet aan hun proefstuk toe. Ze restaureren die Van in 8 dagen tijd en ik kan je verzekeren, niks is half gedaan.

een 2e reden waarom ik de motor op het einde zou inbouwen is, stel het carosserie werk duurt 1 jaar, dan zit de nieuwe of gereviseerde motor een jaar lang in de Van zonder dat die draait, niet een ideale situatie. zeker als je er garantie op hebt.

Ik ben ook van plan om 4 jaar aan mijn ander project te besteden, beetje bij beetje bouw je verder.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: vr aug 07, 2009 10:39 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Even een vraagje, Je zegt dat de motor anders in de van zit zonder dat die draait. Maar als hij eruit ligt een kant, dan draait hij toch ook niet?

edit*: Overhaulin op welke zender zenden ze dit uit ?
edit2*: gevonden :D op discovery channel


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: vr aug 07, 2009 12:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ja inderdaad de motor ligt dan ook opzij. maar die kan blijven liggen omdat je hem toch nog moet reviseren.
Er Bestaan geen regels voor het restaureren, maar ik heb wel ondervonden dat je jezelf toch wat werk bespaart als je in bepaalde volgorde werkt.

Ik heb die fout al gemaakt en heb er uit geleerd. Ik heb al heel wat dingen gedaan aan mijn wagen, maar toch sta ik nog steeds nergens. Want ik heb zo goed als volledig mogen herbeginnen en alles terug uitbouwen om het toch te doen zoals hoort.

Zeker es kijken naar Overhaulin'. Heb er zelf al een en ander van bijgeleerd. En dat terzijde is het ook een goed programma.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: vr aug 07, 2009 15:37 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
Zal er zeker is ene kijken, heb er vandaag al een laten opnemen met de digicorder. Ben benieuwd.

Zou graag die aflevering met die Van eens terug zien.

En ik ga zeker u raad opvolgen.

Dus eerst alles demonteren, veel foto's maken en alles in zakjes steken met label erop.
Dan de Van helemaal schuren en stukken in lassen. Maar hoe voorkom ik die oppervlakte roest na het schuren? Moet ik hem dan direct laten spuiten? Ik moet hem toch nog plamuren en zo ook?

erna de moter er terug in en dan het interieur afwerken.

Zoiets dus?. :D

Tis mijn eerste projectje en heb nog geen enkele hervaring, dus wel fijn dat jullie mij willen helpen.

groetjes,
Wimpie


Laatst bijgewerkt door wimpie op ma aug 10, 2009 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: hulp bij de start van restauratie
 Bericht Geplaatst: vr aug 07, 2009 17:09 
Part1
Part2

Downloaden, Part 1 uitpakken, part 2 wordt automatisch mee uitgepakt...Overhaulin bekijken :-)


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron