Auteur |
Bericht |
Macgyver
|
Berichttitel: old skool Van met turbo Geplaatst: wo apr 07, 2010 00:39 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
|
|
|
|
XaNaXke
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: wo apr 07, 2010 08:53 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47 Berichten: 122 Woonplaats: Ninove
|
Der zit inderdaad redelijk wat snee op
_________________ Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: wo apr 07, 2010 18:25 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
kheb die turbo's eens zien staan op ebay.com de geïntreseerden kunnen daar ms eens gaan zoeke :p
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: wo apr 07, 2010 18:33 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: do apr 08, 2010 01:18 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
Wow, da had ik nog nooit gezien.Kwijl kwijl, lebber lebber... Kent er iemand meer van deze turbo's? Zou dit doenbaar zijn op een G20? Ik heb er alleszins toch nog geen gezien, behalve Ollie uit Engeland zijne Ford. @Earthforceone , ken jij daar meer over ?? Vereist dit ook aanpassingen aan je versnellingsbak??? Kzal dit zeker aanstaande zaterdag aan Amtrans eens vragen !! Mac.
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
Geert DP
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: do apr 08, 2010 10:25 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40 Berichten: 1708 Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
|
Ik vrees dat er redelijk wat aanpaswerk zal zijn om die te monteren. Zowel aan de motor als de overbrenging!! Zelfs de remmen niet te vergeten... @Macgyver; komt Amtrans dan op de meet? Had dat nog niet zien staan...
_________________ Dreams in silent progress...
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: do apr 08, 2010 11:06 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
@ staat nochthans op het pragramma hoor Geert, je zal er waarschijnlijk over gekeken hebben. Pagina 1 van het programma in members only.
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
Fuelburner
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: do apr 08, 2010 18:27 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57 Berichten: 818 Woonplaats: Asse
|
Hhhmmmm, als ik zoiets zie begint het te kriebelen! Zou da ook op mijne diesel gaan?? Zou wel plezant zijn!!
_________________ Chevy Cargo Van 6.2 Diesel Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: vr apr 09, 2010 08:32 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
waar zouden ze da steken bij ons vans? want als ge zie dan moete toch nog redelijk wa boel bijplaatsen, en we hebben al zo weinig plaats onder onze capo...
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: vr apr 09, 2010 08:56 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Past zeker op onze V8'en van onze Vans. Alleen, zoals COTD al aangeeft, je moet er al een heleboel atributen bijplaatsen en je hebt niet veel plek onder de kap van zo'n G20.
Ook kunnen er bij een standaard blok problemen optreden met de pakkingen van cilinderkoppen die zoveel druk niet aankunnen alsook het risico dat, bij een simpel 2-bolt blok, de krukas het zwaar te verduren zal krijgen. Ook de bak dient (Mc Gyver had gelijk) versterkt te worden. Beste is om een 350 bak te versterken en een stall converter te plaatsen die dit vermogen de baas kan.
Kerel die met de Van van het filmpje rijd zal het blok wel zwaar gemodificeerd hebben alsook het differentieel van de achteras en de cardanas zal ook wel een extra sterke uitvoering zijn. Heb al eens gezien dat een dragracer zijn cardanas gewoon getorst en afgebroken was tijdens de start.
Geloof me, het is niet zomaar ff snel, snel een turbootje op je blok pleuren en er op die manier 150 pk meer in te duwen. Je moet ervoor zorgen dat die extra pk's er op een gezonde manier, aan je achterwielen, er terug uitkomen.
Wil je toch meer vermogen, koop dan aluminium CNC gefreesde cilinderkoppen en plaats die op je blok. Scheelt je direct een kleine 75 pk. Voor Small block kosten die om en bij de 2000€ inclusief kleppen en rockers.
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: vr apr 09, 2010 09:20 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
Fuelburner schreef: Hhhmmmm, als ik zoiets zie begint het te kriebelen! Zou da ook op mijne diesel gaan?? Zou wel plezant zijn!! De turbodiesels ben ik al meer tegengekomen. Vooral in de pickups dan. P.s. Heeft iedereen het gezien???? Dit was mijn 1000 ste post op dit forum.. jiehaaa!!!!
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: di apr 13, 2010 10:59 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
proficiat met je 1000 posts... dat verdiend een turbo.
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: di apr 13, 2010 15:25 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
fastkid schreef: proficiat met je 1000 posts... dat verdiend een turbo. Waar en wanneer mag ik die komen ophalen??
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
little john
|
Berichttitel: Re: old skool Van met turbo Geplaatst: di apr 13, 2010 20:58 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: vr dec 05, 2008 20:47 Berichten: 197 Woonplaats: Tessenderlo
|
er zijn motoren die ontwikkeld zijn voor een turbo en op de markt gebracht worden zonder op deze motoren kan je zonder problemen een turbo plaatsen en zijn er verder geen aanpassingen nodig en meestal kunnen de motoren er wel tegen zolang je maar onder 0,5 bar turbodruk blijft zoals elke standaard motor . een turbo motor is veel zuiniger en krachtiger en dit kan je ook nog kombineren met een chiptuning die je van binnenuit kan regelen . als je met een turbo rijdt vooraleer stil te leggen altijd een minuut of twee stationeer laten draaien enzo heb je geen problemen . ik zie geen problemen waarom je geen turbo zou kunnen plaatsen voor hetgeen jullie hem zouden gebruiken , het is niet dat je er rally met gaat rijden alleen dan zou ik mijn krukas en mijn stoters laten aanpassen alsook de schelpen en eventueel de kleppen laten flowen en als dit nog niet voldoende is kan je onsteking en ook speciale zuigers steken maar dan spreken we al over een schamele 1000 a 1500 pk ik zie geen problemen om een turbo te zetten en zal dit een van de jaren nog plaatsen op mijn van heb dit al eerder toegepast op mijn trekker en deze draait 2,2 bar met standaard motor
_________________ Trotse eigenaar van CHEVY G 3500 6,5 diesel
|
|
|
|
|
|