chevy tina schreef:
Ja we denken wel vaak aan jullie.
Zeker als ik die slechte berichten van "den dok" op het nieuws zie
Tja, gisteren op VTM hadden ze't erover, hé?
Heb het ook gezien en was ook in't "kot" toen ze aan't filmen waren.
Het is redelijk triestig aan de haven, vooral als ge geen vast "baaske" hebt.
Maar gelukkig ben ik vaste binnenman bij Hesse-Nova natie en ben ik dus niet afhankelijk van zo'n "baaske". Ik wordt meestal zelf gebeld door iemand van het bureel van de natie zelf.
Op die manier kan ik elke maand toch zo'n 11 a 13 dagen doen en geloof me, dan ben ik nog bij één van de weinige goei dokwaarkers en mag ik m'n twee pollekes kussen.
Gisteren had ik eigenlijk kunnen gaan werken maar ik wou te gaan doppen omdat ik die avond met onze Yanni naar de baseball training moest (die jammerlijk genoeg afgelast is vanwege het slechte weer, maar kom...)
Het is nu paasvakantie en dan zijn er wel wat dokwerkers met verlof wat het gemakkelijker maakt voor de anderen om wat meer aan de bak te geraken.
Op een normale dag, als ik niet gebeld wordt en er geen werk is bij onze natie en ik dus ook naar't kot moet, dan ben ik daar meestal al vanaf een uur of 11 om meer kans te maken om aan werk te geraken. Hoe later ge aankomt, hoe minder kans er is.
Eerste wat ik doe is de kroeg inkruipen want daar wordt het feitelijke werk al verdeeld. Ik ken daar toch al wat volk en dat is ook belangrijk. En een baaske een pint trakteren doet vaak ook wonderen.
Meestal probeer ik te "pakken" bij't stukgoed. Dat doe ik 't liefste maar ook bij de autoboten of bij de fruitkaai heb ik toch al veel gewerkt. Alleen autoboten doe ik niet graag want dan zit ge 8 uur aan een stuk op een railway en daar wordt ik telkens misselijk van.
Daar wordt gevlogen met die auto's, da's echt niet normaal.
Gisteren kwam ik pas toe om 12:40, da's 20 minuten voor dat ze het kot gaan sluiten en toen was er nog werk bij Volders. Die kwamen nog 8 mensen halen.
Ook die foreman van het interview is er ene van ons natie en die kwam er maar "twee" halen. Eigenlijk was het een volledige ploeg hoor, maar de overige 10 waren al opgebeld.
Het is niet simpel om "eraan te kunnen" aan het werk maar als ge echt wilt? Dan geraakt ge toch regelmatig gesteld hoor.
Weet ook dat er daar veel volk rondloopt die niets liever doen dan te gaan doppen hé.
Vorige week nog: toen was er 310 man in't kot en kwamen ze er 88 halen. Wel, die foremannen van't fruit geraakten niet aan volk en bleven dus "plakken" aan de brug. Toen hebben ze zelfs nog geroepen voor havenarbeiders langs de microfoon en ge zag die gasten gewoon in de vuilbakken kruipen om't zo maar te zeggen.
Nu ja, ik ben blij dat ik niets af te betalen heb buiten een klein bedragske voor onze G20.
We komen gelukkig nog toe en kunnen ons zelfs nog iets permiteren.
Maar het zal nog lang duren eer het terug beter gaat aan de dok, en zeker nu dat Arcelor minder gaat produceren (was gisteren ook op't nieuws) want al dat ijzer passeert onze haven.
En het is nog niet gedaan hé mannekes! Houd u maar vast! er gaan nog vééééél jobs sneuvelen. De echte crisis moet nog komen.
vindikator schreef:
@ Ef1 Voor die garage kan ik wel zorgen als je je werken wil doen kan die wel een paar dagen hier op de put.
Vriendelijk van je. Maar bij mij in de straat is er ook een garage waar ik normaal altijd ga voor te werken aan de Van. Spijtig genoeg staat er op hunnen put een resto project van een Lincoln Continental en mijne maat heeft gezegd dat die auto er pas afgaat als die volledig klaar is. En daar is nog veel werk aan.
Ik kan eventueel ook terecht bij een goed bevriende carrosier of ik kan mijn oor eens leggen bij Werner (gmc-driver).
In elk geval bedankt voor het aanbod. Moest het zijn, dan laat ik je zekerst iets weten.
Greetz earthforceone