Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Diverse » Chat




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: zo mei 19, 2013 21:20 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Nou ja het woord 'tuning' zou ik eerder gebruiken mocht ik met een Sierra rondrijden met een spoiler van een halve meter hoog. De (door ons geliefde) GM 350 kan wel een paar upgrades aan MAAR hier komen de vragen:
- Ik heb een Impco installatie (dus speciale luchtfilter) - what happens als ik er een andere op zet?

- Mijn uitlaat is aan vervanging toe - en letterlijk van begin tot aan het einde is hij aan het roesten. Nu dacht ik 'tiens misschien laat ik er eens hooker headers opzetten en dan ineens een passende uitlaat ook door hooker headers gemaakt'. Nu de uitlaat headers hebben ook een effect op de kracht van de motor aangezien ze veel te maken hebben met uitlaatgassen (duh). Een schone (die wel voor onze vans past is bv: http://www.holley.com/2461HKR.asp met de bijpassende (dubbele) uitlaat: http://www.holley.com/16532HKR.asp). Het probleem: de headers hebben een score '3' gekregen op de uitlaat-gassen controle zever, dat wil zeggen quote: "The product accompanying this document is legal only for off-highway use, racing use, or for use on pre-emission- controlled motor vehicles/motor vehicle engines ..." Het wordt dus overal in USA verboden op de weg behalve in California. Ben eens benieuwd wat ze hierover bij de keuring vinden hier in België.

- we kunnen nog verder gaan - bijvoorbeeld een Stroker Kit. Voor mensen die niet weten wat dit inhoudt: Een 'Stroker Engine' is gewoonweg een motor waarbij de zuigers meer beweging maken in de cylinder dankzij een gemodificeerde krukas. Een stroker kit kost al snel een 1000' €. Verwacht wel een paar tientjes paarden meer onder de gaspedaal. Nu zo een kit is onmogelijk om op te sporen tijdens de keuring, maar wat als ze de van op de testbank gooien?

comments? Ideas?

PS: wat kijkgenot:
https://www.youtube.com/watch?v=IKcv7bgd5Fc

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: ma mei 20, 2013 23:14 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo dec 05, 2012 00:14
Berichten: 74
comments , da ge ferm uit uwe nek aant lullen zijt .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: di mei 21, 2013 01:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
hoeda? :mrgreen: ik dacht dat ze in Belgie een regel hanteren van 'wat er origineel niet opstond mag niet' :roll:

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: di mei 21, 2013 18:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
op onze vans is geen tuning van toepassing , ik heb onder de van een uitlaat laten steken door sky tune te maldegem, zij leveren een attest af voor de keuring , toen ik de eerste maal naar keuring ging was ik verwondert dat men niks zij van mijn lawaai ( uitlaat) ik gaf ze het attest , ze vroegen er niet om , maar tocht dacht ik dat het beter was dit te laten weten, ze vertelde dat op "campeerwagens" geen tuning regels van toepassing zijn enkel op " gewone auto" .
zo valt ook een lichte onder deze niet tuning regel .
bij de silverado die ook een uitlaat heeft van sky tune , kijkt men ook niet naar het attest, is ingeschreven als lichte vracht.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: di mei 21, 2013 20:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Oh zot. Maar de uitlaatgassen moeten wel volgens de normen zijn he?

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: wo mei 22, 2013 00:32 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Stuur hiervoor eens een pm'ke naar Insanity.
Hij zal hier het juiste antwoord kunnen op geven wat betreft keuring en vermogens.
Ik dacht hijzelf ook spaghettis onder de Van heeft. Ik dacht dat er zelf meerder Hooker materiaal onder de kap ligt. :P

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: wo mei 22, 2013 09:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
Kristof schreef:
Oh zot. Maar de uitlaatgassen moeten wel volgens de normen zijn he?


nee, is dubbele uitlaat , alléé , ze hebben het de laatste keuring toch niet gemeten, dan gaat dat niet denk ik .?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: wo mei 22, 2013 17:55 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr sep 02, 2011 12:33
Berichten: 160
ik ben bezig met mijn stroker (383 stroker blok) dus ik ga een 6.3 liter hebben ipv 5.7.
komt ook een volledig aangepaste uitlaatlijn onder en allemaal performance parts: edelbrock cilinder heads, intake , andere nokkenas,... een stroker blok kost meer dan 1000 euro. het is mogenlijk om een kit te vinden voor 1000 euro met krukas, zuigers en pistons maar daar ben je nog niet veel mee... heel het blok moet aangepast worden... reken voor een stroker blok maar gemakkelijk 5000 euro als je het iet of wat goed wil doen.
ik weet niet wat het gaat geven op de keuring. over het vermogen maak ik mij geen zorgen. dat gaan ze toch nooit weten. het enige wat problemen kan geven zijn de uitlaatgassen maar daar zal ik dan wel eens over nadenken :lol:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tuning - wat mag en wat niet
 Bericht Geplaatst: wo mei 22, 2013 19:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
de stroker ga ik wsl niet inbouwen hoor. Waarschijnlijk een dubbele uitlaat (elke 4 cilinders een) en een set hooker competition headers, misschien nog een andere intake maar dat is voor binnen weet ik veel :p nu eventjes set nieuwe banden + reservewiel :evil:

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Diverse » Chat


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron