Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Pics




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: vr nov 27, 2009 23:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 21, 2009 00:22
Berichten: 108
Woonplaats: Brugge
Hello, ik had beloofd om foto's te plaatsen over de vorderingen van men van'ke dus hier zijn ze dan tot nu toe
http://s840.photobucket.com/albums/zz32 ... =slideshow
Qua roest valt het nog best mee heb enkele platen moeten inlassen aan de linkerkant, de achterste stijl boven de achterdeuren en 1 achterdeur
Het ergste is heel de bovenste goot rondom want de polyesteren kap is daar maar gewoon opgezet en wat vastegevezen met vijzen die ze waarschijnlijk ergens op overschot hadden en nergens dichtingskit te bespeuren dus 11 jaar belgisch weer heeft daar geen goed aan gedaan.
Dus kap eraf heel de goot kuisen en behandelen, dan de kap erop en goed dichten.
normaal als alles goed gaat kan ik hem volgende week spuiten en dan tegen het weekend heel het interieur inorde brengen.
Zou er iemand een goeie manier weten om houten panelen te bekleden in stof want daar heb ik dus geen ervaring mee? want door het waterlek aan het dak zal ik alle panelen vernieuwen en terwijl naar eigen smaak inrichten.
Ik hou jullie wel nog op de hoogte van de werken :wink:

greets, Michael

_________________
1986 Chevy G20 5L V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 06:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Ja man Dat ga hier nogal vooruit mee de werken

Doe zo verder
Ge zijt goe bezig
Kga da hier zekers blijven volgen


Grt Bleu Bear

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 08:50 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
Goe bezig, tis wel erg daar in de goten. Khad hetzelfde gezien toen ik er het dak afnam van de mijne. Kga dat van u in de gaten houden want kan maar bijleren ee. Voor die bekleding dacht ik dat EF1 van de V8 pipers zijn bekleding volledig herdaan heeft. Kheb het gezien in St Kruis Winkel en dat zag er goed uit. Als hij dit leest zal hij wel reageren. Doe zo verder zou ik zeggen. Bij mij gaat het wel zo vlug niet :lol:
Mocht je stukken nodig hebben en je hebt zin om mee te rijden, volgende zaterdag gaan we naar Grolet, 5 december.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 11:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 21, 2009 00:22
Berichten: 108
Woonplaats: Brugge
Ik heb men onderdelen al besteld Brutus maar toch merci. Met al die andere opties, prullekes, enz ga ik nog wachten tot men portefuille da toelaat :p Kzal nu weer wa gaan verderdoen aan de van.

greets, Michael

_________________
1986 Chevy G20 5L V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 12:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Michael schreef:
normaal als alles goed gaat kan ik hem volgende week spuiten en dan tegen het weekend heel het interieur inorde brengen.
Zou er iemand een goeie manier weten om houten panelen te bekleden in stof want daar heb ik dus geen ervaring mee? want door het waterlek aan het dak zal ik alle panelen vernieuwen en terwijl naar eigen smaak inrichten.

greets, Michael



Brutus schreef:
Voor die bekleding dacht ik dat EF1 van de V8 pipers zijn bekleding volledig herdaan heeft. Kheb het gezien in St Kruis Winkel en dat zag er goed uit. Als hij dit leest zal hij wel reageren.


Hoi Michael,

Ik ben momenteel volop bezig aan het interieur van mijn G20.
Voor de helft is dat al gedaan maar heb momenteel de twee zijwanden klaar, het plafond en de portier en zijdeuren.
Als ik U een goede raad mag geven : doe dat ineens op een deftige manier maar zorg ervoor dat uw Van waterdicht is.
Stof heb ik gaan halen in de Kwantum te Merksem. Dat is een gordijnenwinkel. Die stof is van zware kwaliteit en kan tegen een stootje. Ze is verkrijgbaar in alle geuren en kleuren en in alle soorten (wij hebben gekozen voor fluweel).
Koop ook een degelijke mousse die niet verduurd. Je kan van die grijze mousse kopen van 0.5 cm dik. Die is wel iets duurder dan van die gewone gele mousse maar gaat véél langer mee.
De panelen heb ik hermaakt op hardboard nadat ik eerst mallen maakte in dik karton. Die mallen kan je dan gaan passen in Uw Van voordat je ze overzet op het hardboard. Zulks karton kan je mss gratis verkrijgen in één of andere drukkerij.
Koop uzelf een goede nietmachine en lijm in spuitbusvorm. Hou ook een strijkijzer bij de hand.
Boenwas voor meubels koop je ook best in vloeibare vorm die je kan vernevelen mits gebruik van een plantensproeier. Als je het oude interieur gesloopt hebt kan je de binnenste wanden ermee inspuiten. dat is vochtwerend. Ook de buitenste, gladde zije van het hardboard spuit je hiermee in.
Isoleer Uw Van met rockwool tegen lawaai, warmte en koude en monteer daar de nieuwe zijwanden overheen.
Hou rekening met electrische leidingen voor eventuele binnenverlichting.
Maak op voorhand ook een plannetje van hoe je de Van er wil laten uitzien (ik heb dat in schaal gedaan en dat is een heel goede leidraad)

Voor fotos en meer uitleg surf je naar :

http://www.freewayvanners.be/viewtopic.php?f=20&t=206

Als je nog vragen hebt?
Veel succes.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 13:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 21, 2009 00:22
Berichten: 108
Woonplaats: Brugge
wel voor alle binnenwanden heb ik al de oude gespaard om die als mal te gebruiken wat volgens mij een hoop werk scheelt.
wat doe je met dat strijkijzer dan? en zoiezo als het dak er weer opstaat word alles gekit en word alles maar dan echt alles ingespoten met een vloeibara wax die wij ook in de carroserie gebruiken.
het kruipt echt in alle gaten en spleten en word dan hard na een X aantal tijd zeer goed spul. bij de foto's van het project zal ik op het laatste nog foto's posten van het materiaal die ik zoal gebruikt heb komt altijd wel eens van pas voor andere mensen denk ik.

bedankt voor de tips in ieder geval. greets Michael

_________________
1986 Chevy G20 5L V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 13:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
schoon werk man! zeer goe bezig!!
Echt chapeau!!
Ik ga binnekort ook is aan mijn interieur beginnen dus ik kan de tips hier ook wel gebruiken :P .
Gewoon zou ik de van isoleren met "partywall" van "isover". Werkt veel makkelijker en isoleert gewoon super!!! Deze isolatie gebruiken ze ook in de dancing's en isoleert ook zeer goed thermisch. En de prijs valt ook zeer goed mee!

Grtz Fuelburner

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: za nov 28, 2009 15:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
heb het ook eens allemaal bekeken, amaai schoon werk zene, proper gedaan EF1, wil je binnen paar jaar de mijne ook eens doen?


Allee Michael nu weet ge hoeveel je interieur u ga kosten hé, en da zonder de kosten van Led tv en dvd speller en boxen en verstekers enz...

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: zo nov 29, 2009 11:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Michael schreef:
wat doe je met dat strijkijzer dan?


Als je bijvoorbeeld één zijwand opnieuw overtrokken hebt en de stof gelijmd hebt met die spuitbussen dan kan je dat strijkijzer gebruiken om de vastgelijmde stof te strijken. Eerst leg je er wel een katoenen laken over en zet je de stand van het strijkijzer op 1 (=zijde).
Op die manier fixeer je de lijm nog eens extra met de stof en blijft alles beter gehecht. Uiteraard heb je die stof ook vastgeniet aan de achterzijde van het hardboard.
Ik zou wel gaan voor hardboard aangezien je daar een groffe zijde en een gladde zijden aan hebt. Die groffe zijde keer je naar binnen en daar leg je de mousse op (die je ook goed vastniet en lijmt) en daarop dan de stof(fen). De gladde kant komt dan aan de buitenste zijde. Die kant is iets beter bestendig tegen vocht en kan je ook inspuiten met een vochtwerend middel.

Michael schreef:
en zoiezo als het dak er weer opstaat word alles gekit en word alles maar dan echt alles ingespoten met een vloeibara wax die wij ook in de carroserie gebruiken.
het kruipt echt in alle gaten en spleten en word dan hard na een X aantal tijd zeer goed spul. bij de foto's van het project zal ik op het laatste nog foto's posten van het materiaal die ik zoal gebruikt heb komt altijd wel eens van pas voor andere mensen denk ik.

bedankt voor de tips in ieder geval. greets Michael


Daar ben ik wel een curieus achter, achter die wax. Welk merk is dat en kan je dat ook ergens in een winkel kopen?

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: zo nov 29, 2009 11:11 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
zotten dré odb schreef:
wil je binnen paar jaar de mijne ook eens doen?


Daar kan over geklapt worden.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: zo nov 29, 2009 19:34 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 21, 2009 00:22
Berichten: 108
Woonplaats: Brugge
effe tussen haakjes, wanneer ben ik officieel lid? heb het lidgeld al betaald enzo maar ik heb er nog geen antwoord op gekregen.

greets, Michael

_________________
1986 Chevy G20 5L V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: di dec 01, 2009 12:48 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hey Michael,
je hebt een pm gekregen in je mailbox op dit forum.
Greetz

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: wo dec 02, 2009 21:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 21, 2009 00:22
Berichten: 108
Woonplaats: Brugge
Hello,
Sorry dat er al een eindje geen foto's meer zijn maar er zijn een paar kleine problemen opgedoken :D
Tijdens het schuren zijn er heel wat foutjes en beginnende roestplekjes opgedoken waardoor dus bijna de helft van men originele lijnen weg zijn :(
Vandaag heb ik me rot gezocht naar het origineel kleur dat dus zogoed als niet te vinden is doordat ik ook met 3 verschillende kleuren zit.
Dus heb ik eigenlijk besloten om hem volledig te schuren en in een kleur te spuiten die volledig mijn smaak is.
Ik had hem ergens wel graag origineel gehouden maar aan de andere kant waarom er niet mijn droomvanneke van maken :D
Ik zal proberen om zo vlug mogelijk weer wat foto's te posten

greets, Michael

_________________
1986 Chevy G20 5L V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: wo dec 02, 2009 22:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Nu word ik echt is curieus hoe hij eruit ga zien!!! :)

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie chevy G20 van Michael
 Bericht Geplaatst: wo dec 02, 2009 23:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Jammer dat het zo moet lopen.
Vond eerlijk gezegd de kleurstelling van jouw G20 echt wel de moeite waard.
Volgens mij moeten die kleuren nog te krijgen zijn.
Kan je die niet bestellen bij "house of colours"?

http://www.houseofkolor.com.au/home_colour.htm

Mijn carossier bestelt daar regelmatig verven van.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Pics


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron