Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: zo feb 26, 2012 15:05 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma feb 13, 2012 20:38
Berichten: 33
Woonplaats: beerse
Hallo vanners ,
Hoe zit het allemaal inéén als je een Van uit nerderland zou willen kopen ?
Hoe zit het met invoer enzo en wat zou het allemaal kosten ?
Graag meer info hierover aub !!

Grtz wacko


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: zo feb 26, 2012 16:37 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Hangt ervan af of hij al gebold heeft in Europa en dus een Europees gemukkvormigheidsattest heeft. Als hij enkel Amerikaanse papieren heeft en de volledige procedure nog moet doorlopen van gelijkvormigheid. NIET aan beginnen. Als ie al gebold heeft bvb in Nederland gaat het wel vlotter. Qua kosten ben ik niet zeker. Invoer zal je zowiezo wel
Moeten betalen. En als het gaat als bij mij vanuit de us, nemen ze een bepaald procent van je aankoopfactuur. En das veel. ik heb een derde moeten betalen op mijn aankoopsom. Maar weer het niet zeker hoe het zit met auto's die van in Benelux of Europa komen. Enkel buuntje zal je hier wel iets meer over kunnen vertellen of internet onder FOD import voertuigen.

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: ma feb 27, 2012 20:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
Mijne van komt uit Duitsland, ik had ook geen Europees gelijkvormigheidsattest. Niet ieder Europees land heeft dit. Invoer valt heel goed mee, 1euro aan zegels bij de douane als ik me niet vergis. Ik weet dat dat destijds geen grote som was, de keuring voor gelijkvormigheids daartegen, dat heeft me wel genoeg gekost.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: ma feb 27, 2012 21:52 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Als hij hier in Europa nog niet heeft gebold en enkel de Amerikaanse papieren heeft, miserie verzekerd!!

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: di feb 28, 2012 10:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma feb 13, 2012 20:38
Berichten: 33
Woonplaats: beerse
Thanks voor de info Geert
Die mens wilt ze uitvoeren maar moet ze zelf nog aanmelden zegt hij maar als ik vraag of ze in nederland al gebold heeft antwoord tem nie dus vrees ervoor dat ze er niet gebold heeft en geen europese papieren heeft :(

Grtz wacko
Geert DP schreef:
Als hij hier in Europa nog niet heeft gebold en enkel de Amerikaanse papieren heeft, miserie verzekerd!!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: wo feb 29, 2012 18:22 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
ook al is die in nederland ingeschreven geweest, de invoerprocedure blijft hetzelfde.
een COC (=europees gelijkvormigheidsattest) geven ze in nederland niet voor een ingevoerd voertuig van buiten de EU (of het zou onlangs moeten veranderd zijn)
hier in belgië trouwens ook niet.
een COC is enkel voor europese wagens
je krijgt in de plaats van een COC een attest van "alleenstaand geval"

het verschil tussen een gelijkvormigheidsprocedure voor een wagen binnen en buiten de EU is het demonteren van de remmen.
bij een wagen van binnen de EU moeten de remmen niet open.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: wo feb 29, 2012 21:44 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma feb 13, 2012 20:38
Berichten: 33
Woonplaats: beerse
Hoi buuntje ,
wa is het beste dat ik kan doen dan ?

Grtz wacko
buuntje schreef:
ook al is die in nederland ingeschreven geweest, de invoerprocedure blijft hetzelfde.
een COC (=europees gelijkvormigheidsattest) geven ze in nederland niet voor een ingevoerd voertuig van buiten de EU (of het zou onlangs moeten veranderd zijn)
hier in belgië trouwens ook niet.
een COC is enkel voor europese wagens
je krijgt in de plaats van een COC een attest van "alleenstaand geval"

het verschil tussen een gelijkvormigheidsprocedure voor een wagen binnen en buiten de EU is het demonteren van de remmen.
bij een wagen van binnen de EU moeten de remmen niet open.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: do maart 01, 2012 10:41 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Mijn raad? Koop een van die hier in Belgie al is ingeschreven geweest. Genoeg keuze. Wat is je budget? Wat wil je? Ford,Dodge,Chevy, GMC, en bouwjaar?

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: do maart 01, 2012 19:11 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
smokeychevy schreef:
Hoi buuntje ,
wa is het beste dat ik kan doen dan ?



het is zoals geert zegt, een belgische van is het makkelijkst
keuren voor verkoop en je kan hem inschrijven.
maar je moet natuurlijk uw goesting vinden.
ja kan uw van ook bij een garage kopen die vans importeerd, dan doen zij al de rompslomp voor u, maar betaal je ook meer ofdat je het zelf zou doen

een weetje bij een buitenlandse van
een gelijkvormigheidsprocedure duurt 3 a 6 maand als alles bij de 1e opmeting in orde is.
zit je daar met afkeuringen hangt het af van hoeveel tijd je tussen laat tot de herkeuring, maw wacht je 4 maand voor de herkeuring schuift alles nog eens 4 maand op en zo kan het wel een tijdje duren


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: do maart 01, 2012 19:37 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma feb 13, 2012 20:38
Berichten: 33
Woonplaats: beerse
Ah ok , kijk wel uit naar belgische Van dan !
Bedankt voor de info !!

Grtz wacko
buuntje schreef:
smokeychevy schreef:
Hoi buuntje ,
wa is het beste dat ik kan doen dan ?



het is zoals geert zegt, een belgische van is het makkelijkst
keuren voor verkoop en je kan hem inschrijven.
maar je moet natuurlijk uw goesting vinden.
ja kan uw van ook bij een garage kopen die vans importeerd, dan doen zij al de rompslomp voor u, maar betaal je ook meer ofdat je het zelf zou doen

een weetje bij een buitenlandse van
een gelijkvormigheidsprocedure duurt 3 a 6 maand als alles bij de 1e opmeting in orde is.
zit je daar met afkeuringen hangt het af van hoeveel tijd je tussen laat tot de herkeuring, maw wacht je 4 maand voor de herkeuring schuift alles nog eens 4 maand op en zo kan het wel een tijdje duren


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: do maart 01, 2012 23:48 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Ik heb mijn van in miami Florida gekocht. Heel goedkoop in
Vergelijking met hier. Maar eer ie gehomologeerd was en op de baan stond? Tien jaar van mijn leven kwijt en 1 jaar moeten wachten en rondlopen en bellen en prutsen en wat weet ik nog allemaal. Uiteindelijk heb ik wel een 5000 euro uit gespaard. Maar zou er niet meer aan beginnen. Grtz

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: vr maart 02, 2012 08:32 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma feb 13, 2012 20:38
Berichten: 33
Woonplaats: beerse
Hoi Geert DP ,
Mja da kan ik goe geloven dan !
Echt bedankt voor de raad echt !
Blijven zoeken en hopen dat ik is snel mobiel kan geraken want ben het beu nergens nog geraken nu !

Grtz wacko
Geert DP schreef:
Ik heb mijn van in miami Florida gekocht. Heel goedkoop in
Vergelijking met hier. Maar eer ie gehomologeerd was en op de baan stond? Tien jaar van mijn leven kwijt en 1 jaar moeten wachten en rondlopen en bellen en prutsen en wat weet ik nog allemaal. Uiteindelijk heb ik wel een 5000 euro uit gespaard. Maar zou er niet meer aan beginnen. Grtz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: za maart 03, 2012 19:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do dec 29, 2011 14:19
Berichten: 6
Beste Vanners. Ik volg dit forum al sinds de beginjaren. Dus voor alles "officieel" was. Ik heb toen op verschillende fora gezocht wat de beste oplossing was om een Van naar mijn goesting aan te kopen. Mijn besluit stond 6 jaar geleden vast. Het zou een GMC/Chevy Explorer worden. Eerst hier rondgekeken, maar er waren maar twee exemplaren te koop en dan nog van 2003 en veel te duur. Na veel uitpluizen en opzoekingen toch besloten om er eentje uit de VS te laten overkomen. Het is dus een GMC Savana Explorer geworden van 2005 met toen 8000mls op de teller.
Het naar hier over laten komen en invoeren was geen probleem daar alle papieren in orde waren omdat ik ze eerst had voorgelegd aan Handiri in St Niklaas. Invoertaks en BTW kwam toen neer op 30,5% van het factuurbedrag. Het homologeren was inderdaad een ander paar mouwen, maar had toen met Handiri een som afgesproken dat hij hem zou laten homologeren. Het heeft wel maand geduurd eer hij de baan op mocht.
Ik heb met deze procedure een heel pak euro's uitgespaard. Als ik nu zie wat ze vragen voor een tweede hands , krijg ik mijn geld bijna terug wat ik er jaar geleden voor betaald heb.
Iedereen doet wat hij het beste vindt, maar niets houd je tegen om naar een verkoper toe te stappen en hem wat uitleg te vragen en over het invoeren en homologeren.

Veel succes met je zoektocht.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: za maart 03, 2012 23:56 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo dec 11, 2011 02:01
Berichten: 240
Woonplaats: zele
vespadiverso begrijp je jij koopte een van tussen 1a3 j oud toen dan kan je een paar duizende euro besparen maar wacko zoekt eentje van onder de 5000 euro daar kan je bijna geen voor overbrengen het grootste deel van de 5000 zou dan al gaan naar kosten


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Invoer nederland
 Bericht Geplaatst: zo maart 04, 2012 10:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do dec 29, 2011 14:19
Berichten: 6
Ok, maar ik heb nergens een richtprijs zien staan in dit topic. Of ik heb erover moeten kijken. Voor 5000€ kan je inderdaad binnen de landsgrenzen blijven. En dan nog, Wat heb je tegenwoordig nog voor 5000€.

Veel succes met de zoektocht naar een goede van.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron