Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

Jaarlijkse keuring
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=2&t=3070
Pagina 1 van 1

Auteur:  Yves [ di mei 24, 2011 14:01 ]
Berichttitel:  Jaarlijkse keuring

Joo de mannen,

Ik moet volgende week met mijn van naar de keuring, zal weer wat geven :lol:

Vroeg me af of ik nu weer gewogen wordt en of mijn benzine en lpg tank gevuld moeten zijn.. LPG oké maar naft is wat duur he:d


grtzz

Auteur:  Macgyver [ di mei 24, 2011 14:37 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

Hey Yves,
Is het de eerste keer dat je naar de keuring gaat met deze Van?
Zoja, dan zal je inderdaad gewogen worden.
Is het de gewoonlijke jaarlijkse keuring dan ben je vrijgesteld van de wegeing.

Bij elke keuring moet je Van met volle tanks gekeurd worden , jammer genoeg.

Auteur:  earthforceone [ di mei 24, 2011 22:13 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

Hey Yves,

Het hangt er vooral een beetje vanaf naar welk keuringstation je gaat.
In St. Niklaas kijken ze niet naar de inhoud van de tanks maar in Deurne (Antwerpen) dan weer wel.
Ze werken bij de keuring steeds met twee maten en twee gewichten en het hangt er sterk vanaf wat voor soort klak (of petje) de keurder op dat moment op z'n kop heeft staan.
Zo ook voor de meting van de Co2.
De ene wil dat het gemeten wordt met de twee brandstoffen, de andere dan weer niet.

Beste is dat je zeker na gaat of de remmen, veringen, lpg installatie (alsook de documenten van de lpg) in orde zijn en dat je Van voorzien is van de nodige atributen wat mobilhome betreft.
De ophangingspunten en de stuurkogels kijken ze ook goed na dus zorg er op z'n minst al voor dat je Van goed spoort en goed uitgelijnd is. Een Van die niet goed uitgelijnd is valt op bij de remtest (stuur dat bij remmen wegtrekt) en zal bijgevolg strenger worden nagekeken op z'n fuseekogels en dergelijke.
Althans, dat is toch mijn ervaring.
Zorg er ook voor dat het chassisnummer vlot leesbaar en vooral vindbaar is.

Veel succes

Greetz earthforceone

Auteur:  buuntje [ di mei 24, 2011 23:07 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

bij een periodieke keuring moeten de tanks niet (volledig) gevuld zijn.
dat is enkel nodig als hij moet gewogen worden (1e keuring en keuring voor verkoop)

je moet enkel zien dat er genoeg gas in zit zodat ze de co op lpg kunnen meten.
vroeger was dit 30%, nu gewoon zien dat hij kan draaien op lpg.
de co moet gemeten worden op de brandstof waar het meest op gereden wordt, dus lpg bij de mensen met een lpg installatie

Auteur:  buuntje [ di mei 24, 2011 23:10 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

earthforceone schreef:
Het hangt er vooral een beetje vanaf naar welk keuringstation je gaat.
In St. Niklaas kijken ze niet naar de inhoud van de tanks maar in Deurne (Antwerpen) dan weer wel.

bij een periodieke keuring is dat niet nodig


Citaat:
Zo ook voor de meting van de Co2.

co² wordt niet gemeten
enkel CO en lambda waarde

Citaat:
De ene wil dat het gemeten wordt met de twee brandstoffen, de andere dan weer niet.


hoeft niet op beiden gemeten te worden, enkel op LPG (brandstof waar meest op gereden wordt)

Auteur:  Sep [ do mei 26, 2011 14:53 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

Yves schreef:
Vroeg me af of ik nu weer gewogen wordt en of mijn benzine en lpg tank gevuld moeten zijn.. LPG oké maar naft is wat duur he:d
grtzz


Normaalgezien moeten alle tanks 90% gevuld zijn bij de weging.
Ik ben vorige maand geweest en had op voorhand gebeld om dit te vragen. De stationschef zei dat hij het kon toestaan om papieren voor te leggen waarop staat hoeveel liter er in de benzinetank kan en dan te berekenen hoeveel dit zou wegen mocht die gevuld zijn.

Auteur:  Macgyver [ do mei 26, 2011 15:20 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

Zo is het maar weer eens bevestigd.
Elk keuringsstation gaat anders te werk, bij het ene station heb je voordeel , bij het andere nadeel.
Ze zouden toch eens dringend werk mogen maken van een manier van keuren die voor alles stations hetzelfde is.

Auteur:  buuntje [ do mei 26, 2011 16:00 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

Sep schreef:

Normaalgezien moeten alle tanks 90% gevuld zijn bij de weging.
Ik ben vorige maand geweest en had op voorhand gebeld om dit te vragen. De stationschef zei dat hij het kon toestaan om papieren voor te leggen waarop staat hoeveel liter er in de benzinetank kan en dan te berekenen hoeveel dit zou wegen mocht die gevuld zijn.


idd zo staat het beschreven.
tanks tot 90% gevult en indien niet gevuld simulatie doen naar een volle tank

Auteur:  simson2000 [ vr mei 27, 2011 16:42 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

hallo,

Ja, inderdaad overal verschillend. Ik ben vandaag geweest voor de jaarlijkse keuring ( roeselare) en ik vroeg metteen bij de dieselkeuring of hij niet te geweldig wilde zijn, want normaal gaan onze vans nooit hoog in toeren. 't is tevens zeer slecht om zo'n motor tot het uiterste te trappen als hij maar gewoon staat te draaien. µ
Heeft zelf nooit op gaspedaal geduwd. zag dat hij niet rookte en sloeg metteen zijn stempel op de papieren. dieselkeuring in orde !!!!!
zo zie je maar weer dat ze in de ene stations veel kunnen als ze willen.
voor de rest een paar kleine puntjes zoals : achteruitkijkspiegel ontbreekt, niet orgineel stuur, chassis corosie enz.... Nauwlettend in het oog te houden.
Ben goedgekeurd tot volgend jaar !!!

greetz
simson

Auteur:  Macgyver [ za mei 28, 2011 12:35 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

Allright Simspon !
tot volgende week in Dardennen hé dan !!!

Auteur:  simson2000 [ zo mei 29, 2011 03:30 ]
Berichttitel:  Re: Jaarlijkse keuring

okè, je zult ons wel zien in dardennen.

PS: gesprongen leiding van boite-koeling is ondertussen hersteld.
Bij global konden ze geen leidingen leveren. Ik moest ze kopen op rol en zelf knippen en plooien naar model die ik nodig had. Enkel de koppelstukken om aan te boite aan te sluiten konden ze mij geven.
Heb toen vrijdagmorgen een plaats of 4 gedaan en rondgezocht waar ik een stuk leiding kon kopen om eventueel verlengstuk te maken die in het orgineel koppelstuk paste. 't moest een leidingske zijn met een kraagje aan.
Vinckier te roeselare in de westlaan heeft mij geholpen. er zit nu een stukje koperleiding tussen van een 6-tal cm lang die ze voor mij gemaakt hebben. heb dan zelf thuis de aansluiting gemaakt, want ik kon niet meer rijden hè. leiding was volledig door. olie spuite eruit toen ik hem deed draaien.
Probleem opgelost nu.


greetz
simson

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/