Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Caravanstore ZIP van FIAMMA.
 Bericht Geplaatst: do mei 05, 2011 09:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Hey aan allen,

De meeste van jullie zullen hier misschien niet direct voor te vinden zijn, maar heb hier deze week wat uitgestoken aan mijn Van. Ik was eigenlijk op zoek naar een luifel om aan mijn Van te bevestigen zodat zonneschijn of lichte regen geen problemen meer zijn op reis of meetings. Nu ben ik tijdens mijn zoektocht op internet iets passend tegengekomen die volgens ons wel moet te doen zijn in praktijk.

Normaal is een luifels bevestigd in een hardcase oprol systeem, maar da spel is onmogelijk tegen de ronde vormen van onze van's te monteren. Kom ik toevallig een zalluifel tegen met al direct de vraag :? :? :?: wat is da?

Hetgeen in de zak zit die je kan in een rail schuiven, zelfde als op een caravan, is hetzelfde als de luifels in de hardcases, behalve dat deze luifel in een zak zit. Dit bied de mogelijkheid om aan lichte rondingen te kunnen monteren. V-anneke en ik zijn dan maar direct s'avonds ne keer gaan kijken naar da spel, prima voor hetgeen wij willen. Nu hebben we zelfs eentje gevonden die men volledig kan toemaken met een extra geleverde tent die je gewoon aan de zijkanten kan aanritsen, vensters kunnen opgerold worden en zijn voorzien van muggehaas. s'Avonds direct da spel mee naar huis en de volgende dag monteren maar, heb er wel de rail nog niet definiteif tegen gezet, wil hem nog laten spuiten in dezelfde kleur als de Van zelf om minder telaten opvallen, als we de zakluifel niet willen meenemen.

Zal hier de link ne keer placeren, der staat zelfs een filmpje bij hoe het werkt.

http://www.fiamma.it/service/useVideo.asp?IDVideo=12#topVideo voor het filmpje onderaan,

http://www.fiamma.it/products/fiammastor.asp?Fam=F08 voor de luifel met de tent, je kan ook de luifel apart verkrijgen, die kost 340€.

En hier dan enkele pics van bij mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Steve :twisted: :twisted:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Caravanstore ZIP van FIAMMA.
 Bericht Geplaatst: do mei 05, 2011 10:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
das inderdaad heel knap , niet vergeten als je weg rijd van het dicht te doen, ik kende de zak luifel ook al, een maat van mij heeft dit ook op zijn caravan gemonteerd, na een tijdje wordt de zak wel vuil, vooral aan de voorkant als je hem laat hangen tijdens het rijden , bij een caravan schoof deze in de rail van de voortent met aan de uiteinde een blokkeer systeem.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Caravanstore ZIP van FIAMMA.
 Bericht Geplaatst: do mei 05, 2011 11:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Jep, heb een passende rail gekocht die ook een beetje buigbaar was, maar die toeliet de bevestigingsschroeven weg te steken. Daarvoor heb ik er een grijze rubber bijgehad, passend bij het kleur van de wagen.

Steve :twisted:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Caravanstore ZIP van FIAMMA.
 Bericht Geplaatst: do mei 05, 2011 12:36 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
ziet er wel proper uit vind ik, en vooral handig!
kben ook al ff aan het peize voor een low budget "luifel" te maken voor op de van de monteren


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Caravanstore ZIP van FIAMMA.
 Bericht Geplaatst: do mei 05, 2011 14:41 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hey Hobbypapillon,
zie ik dat verkeerd,of is het een optisch bedrog.
Ik heb de indruk dat je de luifel redelijk hoog moet op zijn poten zetten, om je zijdeuren van de Van open te krijgen.
Ik dacht op de 3de foto te zien, dat de zijvensters van de tent scheef staan.
We zullen het ongetwijfeld int echt wel eens kunnen bekijken, en zal misschien schelen van Van tot Van. (niet V-ann é :D )
Maar anders zeker iets wat ik ook zou durven proberen.
Niet zo voor meetings, maar voor de langere reizen dan.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Caravanstore ZIP van FIAMMA.
 Bericht Geplaatst: do mei 05, 2011 16:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
@ mcGyver,

Inderdaad, goed gezien, de zijramen staan een beetje scheef, mede omdat de tent zelf gemaakt is voor caravans, die gaan van 2.2m tot 2.4m. Aangezien onze Vans maar op een hoogte van 2 meter uitkomen zitten de zijramen een beetje scheef. Dit kan ongetwijfeld opgelost geraken door ofwel op 4 blokjes te rijden zodat de Van een beetje hoger komt te staan, ofwel door te parkeren op een iets hoger gelegen stukje zodat je een lager zijstuk verkrijgt. Maar allesins, zoals wij het gisteren heben geinstalleerd werkt alles perfect, je kan de luifel op de gewenste hoogte zetten, het beste zodat de deuren die opengaan niet de dakluifel raken. Als het dan redelijk regent dan kan men de luifel een beetje schuin zetten door 1 poot lager dan de andere te zetten zodoende het water langsdaar wegkan.

Steve :wink:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron