ik zal mijn visie eens geven,
tuning/
is voor jappen, daar hangen ze dan een polyesteren rok achter waar een dikke uitlaatpijp achter een netje moet zitten. met één hand sturen en een klakske horen er standaard bij, alsook een metershoge achterspoiler die meer grip levert op de achterwielen en dus beter laat optrekken,,,,helaas ze hebben allemaal voorwielaandrijving
dus die spoiler doet meer kwaad dan goed.ma tgeeft niet, die spoiler moet niet werken,,als dienen pas geslikten bol werkt ist al goe.
een burnout??? doen ze met de voorwielen, ze rijden allemaal met een vierpitterke en tegenwoordig een td maar alle logo's en merknamen verwijderen ze,, ze schamen zich voor hun goedkope jap denk ik. hun ultieme droom is de categorie hieronder,,,,
uitbouwen/
is voor de duitse wagens, bmw's, opels, gaat men uitbouwen. men spreekt niet van een getunde bmw,,maar van een uitgebouwde. getinte ruiten horen er ook bij want de bestuurders zijn niet om aan te zien, ze hebben altijd een vieze bakkes en kloppen op hun stuur,,als je een "niet uitgebouwde" bmw ziet dan is het er eentje die ze hebben gekregen op twerk.
customizing/
is voor de zondags-motards,nep motards dus, ze kopen een stukske chroom en vijzen het erop, tot ze een custom hebben,,,ook de goldwing freaks doen er massaal aan mee, die rijden meestal met grote valiezen rond vol batterijen om al die lichtjes te kunnen laten branden. er zijn er zelfs die een remorkske meetrekken met waarschijnlijk plaats in om hun lederen kleren en helm in te steken als ze in de zomer naar de zee rijden. de meeste zien eruit alsof ge een pak slaag gaat krijgen, maar smaandags zitten ze in kostuum op kantoor te knikken voor hun baas.
pimpen/
dat is voor de echte die hard van-fan (of de ami fan)
hoe zotter hoe beter,,
pluchen stuur,gordijnen,gigantische kapiteinszetels met armsteunen verwarming enz ,een suppersize bed, spiegelbollen , zonnekleppen, windvangers, curbfeelers, indiaanse dromenvangers liefst in 't roze,boemerangantennes,ladders enz enz als het maar wind vangt of veel weegt want het verbruik moet omhoog, niet de snelheid.
er moet tv zijn, en zoveel mogelijk lichtjes ,,ook binnenin ,,,het is een sport om zo snel mogelijk de batterij leeg te trekken, en dan met het laatste restje nog net te kunnen starten.big smile en cruisen(met een lege portefeule want al het geld zit in de tank
uitstappen doen ze in stijl met coboybotten en hoed, op de van zelf staat een echte indiaans portret van in de tijd nog net voor em in het reservaat gestoken werd, uit de boxen klinkt slechte country en western.
koken doen ze in één kom op één vuurtje een kraantje hebben ze ook , maar er komt bij niemand water uit.
de meesten kunnen 200 liter tanken en kunnen daar dan tot op hun eindbestemming geraken ,,ze reizen dus in één snok door. op een meeting hebben ze eten en drinken mee, dus de organisatoren verdienen niets aan die frigoboxtoeristen.
amai, ik heb heel de auto en moto scene achter mij