Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tuning, customizing...
 Bericht Geplaatst: di dec 04, 2007 17:00 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Tuning... ik hoor het niet graag. Liever customizing toch? Wat vinden jullie hiervan en waar ligt volgens jullie het verschil?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di dec 04, 2007 22:42 
ik zal mijn visie eens geven,

tuning/
is voor jappen, daar hangen ze dan een polyesteren rok achter waar een dikke uitlaatpijp achter een netje moet zitten. met één hand sturen en een klakske horen er standaard bij, alsook een metershoge achterspoiler die meer grip levert op de achterwielen en dus beter laat optrekken,,,,helaas ze hebben allemaal voorwielaandrijving :lol: dus die spoiler doet meer kwaad dan goed.ma tgeeft niet, die spoiler moet niet werken,,als dienen pas geslikten bol werkt ist al goe.
een burnout??? doen ze met de voorwielen, ze rijden allemaal met een vierpitterke en tegenwoordig een td maar alle logo's en merknamen verwijderen ze,, ze schamen zich voor hun goedkope jap denk ik. hun ultieme droom is de categorie hieronder,,,,


uitbouwen/
is voor de duitse wagens, bmw's, opels, gaat men uitbouwen. men spreekt niet van een getunde bmw,,maar van een uitgebouwde. getinte ruiten horen er ook bij want de bestuurders zijn niet om aan te zien, ze hebben altijd een vieze bakkes en kloppen op hun stuur,,als je een "niet uitgebouwde" bmw ziet dan is het er eentje die ze hebben gekregen op twerk.

customizing/
is voor de zondags-motards,nep motards dus, ze kopen een stukske chroom en vijzen het erop, tot ze een custom hebben,,,ook de goldwing freaks doen er massaal aan mee, die rijden meestal met grote valiezen rond vol batterijen om al die lichtjes te kunnen laten branden. er zijn er zelfs die een remorkske meetrekken met waarschijnlijk plaats in om hun lederen kleren en helm in te steken als ze in de zomer naar de zee rijden. de meeste zien eruit alsof ge een pak slaag gaat krijgen, maar smaandags zitten ze in kostuum op kantoor te knikken voor hun baas.

pimpen/
dat is voor de echte die hard van-fan (of de ami fan)
hoe zotter hoe beter,,
pluchen stuur,gordijnen,gigantische kapiteinszetels met armsteunen verwarming enz ,een suppersize bed, spiegelbollen , zonnekleppen, windvangers, curbfeelers, indiaanse dromenvangers liefst in 't roze,boemerangantennes,ladders enz enz als het maar wind vangt of veel weegt want het verbruik moet omhoog, niet de snelheid.
er moet tv zijn, en zoveel mogelijk lichtjes ,,ook binnenin ,,,het is een sport om zo snel mogelijk de batterij leeg te trekken, en dan met het laatste restje nog net te kunnen starten.big smile en cruisen(met een lege portefeule want al het geld zit in de tank
uitstappen doen ze in stijl met coboybotten en hoed, op de van zelf staat een echte indiaans portret van in de tijd nog net voor em in het reservaat gestoken werd, uit de boxen klinkt slechte country en western.
koken doen ze in één kom op één vuurtje een kraantje hebben ze ook , maar er komt bij niemand water uit.
de meesten kunnen 200 liter tanken en kunnen daar dan tot op hun eindbestemming geraken ,,ze reizen dus in één snok door. op een meeting hebben ze eten en drinken mee, dus de organisatoren verdienen niets aan die frigoboxtoeristen.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
amai, ik heb heel de auto en moto scene achter mij :twisted:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di dec 04, 2007 22:42 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Goh, ik denk dat je twee woorden gebruikt voor iets wat eigenlijk het zelfde is. Tuning is een vorm van customizing.

Maar ik denk dat tuning meer elektronisch en motorisch gericht is. En customizing is meer met kleuren , stickers, finishing touches, ... werken.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di dec 04, 2007 23:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:cry: :cry: jow vanman ben niet echt akkoord met je opvating wat customizing betreft é.
maar ja iedereen mag zijn mening hebben é.
van dat tuning vind ik dat er wel veel waarheid zit é.
spoilers war ze overal mee blijven hangen en dan bonke bonke music loeihard door de speakers, en dan zijn ze de man vaak net 18jaar oud en gaan zij ons leren hoe wij auto moeten rijden.
:roll: :shock: KEEP ON VANING
MY OTHER LOVE IS MY V TWIN :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 00:15 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
vanman schreef:
...alsook een metershoge achterspoiler die meer grip levert op de achterwielen en dus beter laat optrekken,,,,helaas ze hebben allemaal voorwielaandrijving :lol:

*strijk*


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 01:28 
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 09:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Al eens van die verlaagde auto's zien vliegen in het centrum? Tot ze een drempel tegenkomen. Dan stoppen ze praktisch en sommigen rijden er zelfs diagonaal over. Daarna vliegen ze weer verder - tot de volgende drempel.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 15:15 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Dus cowboybotten mag...hmm, kemt lange tijd niet durven zeggen omdat ik bang was om uitgelachen te worden door jullie. Maar nu Vanman zich out, wil ik hetzelfde doen.

Ik heb nog met een cowboyhoed en een lange leren mantel rondgelopen. There. I'm out of the closet.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 17:32 
troost u; ik draag ook cowboy botten :oops: ,,,soms toch.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 18:41 
idem dito , met bijpassende cowboy hoed. :lol:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 05, 2007 21:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:lol: :lol: jow hier cowboy ollie. troost u.
draag int weekend ook alleen maar boots dus ....
en koffietje heb ook nen lange jas hé.

haha straks moeten we een country enwestern club oprichten é
keep on vaning é :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 06, 2007 19:43 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ja maar dan kom ik toch met een jeans salopet met bloot bovenlijf, blootsvoets en stro hoed. Lekker Hillbilly. :lol:
ik kan toch wel country appreciëren. :p

over de tuning wou ik nog iets kwijt

Tuning is eigenlijk afregelen en optimaal afstellen van een motor.

Dan heb je Performance Upgrades wat ik wel de max vind zolang je het niet ziet van buitenaf (vb. gewone wagen, opgevoerde of grotere motor erin)

Als laatste het Soort Tuning die wel gekend is onder de ronny's
koop een saxo 1100cc en spendeer een slordige 10 000€ aan plastic bodykit en enkele kilo's plamuur.
Een geluidsinstallatie waar enkel bass tonen uitkomen zodat ze het zwaar gegrol die door de kachelbuis achteraan komt kunnen overstemmen.
Grote velgen, harde vering en geen 5 cm ruimte tussen straat en de plastic drempelschepper voorop.
En liefst zo weinig mogelijk van de 2 voorop genoemde soorten tuning of upgraden. En je hebt een " sportwagen " uhum uhum.

Ja ieder zijn ding zeker, ik kan het nog beetje verdragen als ze werk hebben gemaakt van de motor maar da is eerder een zeldzaamheid.

Nog een geluk dat wij nog altijd met een echte wagen rijden en wij echte mannen zijn met cowboy hoed en cowboy botten

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 06, 2007 20:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Citaat:
ja maar dan kom ik toch met een jeans salopet met bloot bovenlijf, blootsvoets en stro hoed.


Kijk, dat vind ik nu persoonlijk de perfecte outfit voor een vrouw. En die jeans hoeft zelfs nog niet eens...

Maar kvind Elky's uitleg ivm dat tunen wel accuraat. Dus we zijn dicht bij een definitie voor elk.

(Ik veronderstel dat na deze vragenronde Fastkid een synthese zal maken van de uitleggen, die zal vastleggen in een reflectie en vervolgens een definitie zal geven van elk van de elementen die hij heeft aangesproken...hij studeert maatschappelijk werk voor iets he...)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 07, 2007 00:40 
mag ik mij even komen moeien????

naast mijn GMC en een full custom van staat her nog een autootje.... dadelijk een fotootje maar eerst even dit: ik heb lang blond haar (ongeveer tot aan de riem vn mijn broek, draag NOOIT een klak, draag cowboybotten sinds 14 jaar ongeveer nu, luister uitsluitend naar metal muziek (metallica op kop) en heb met volgende wagen NOOIT harder gereden dan 110...

mag ik jullie dus even vragen om niet te hard te gaan veralgemenen. ik haat de vlaamse tuning (of styling whatever) persoonlijk hardsgrondig en wens dus ook niet met die bende randdebielen over dezelfde kam geschoren te worden

dank bij voorbaat :twisted: :twisted: :twisted:

Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door john&cathy op vr dec 07, 2007 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 07, 2007 02:32 
is het niet mooi dat iedereen zen eigen smaak ,zen eigen stijl heeft,,,anders reden we allemaal in hetzelfde voertuig met dezelfde kleren. we kunnen eens lachen met de vele typetjes die hier beschreven werden, vooral door mij dan. :twisted: we kennen ze allemaal die typetjes, en we beseffen ook goed dat niet elke uitgebouwde bmw eigenaar een agressief rijgedrag vertoont,,niet elke getunde jap bereden word door een bollen slikker met een petje, niet elke van vol cowboys zit . net zo min zit er in elke standaard wagen een kuddedier of een persoon zonder stijl, smaak of eigen wil.
gelukkig maar.

trouwens schone celica, alleen die tuinbank achterop zou ik erafvijzen,




ik kon het niet laten ,,,sorry
twas mar om te lachen hoor


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron