Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: do jan 13, 2011 20:18 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jan 13, 2011 19:39
Berichten: 6
Hallo effe voorstellen. ben sinds effe op zoek naar een van, wegens gezinsuitbreiding heb ik mijn vorige usa car verkocht.
Heb 2 jeep cherokee's 4.0L 's en een dodge w200 gehad.
Ben al effe aan het rondkijken maar heb nu op kapaza een chevrolet g20 van 89 gevonden in bree van een zekere Gerearts Koen nu wou ik langs deze weg is horen of er iemand deze van kent ofzo.
Wil van het weekend eens gaan kijken of het de moeite is (op foto wel).
Zijn er aandachtspunten ofzo bij deze wagens.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: do jan 13, 2011 21:35 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
Hallo Fonzie, welkom alvast op het Streetvanners forum
ivm met je vraag, dit is een stuk uitleg die ik eerder geplaatst had bij Jeru zijn voorstelling, ms kan ze je ook wel iets wijzer maken:


die vans van de eerste 2 links zien er zeer intresant uit maar je weet natuurlijk nooit wat je koopt,
als je nu particulier of bij een handelaar koopt, je weet bijna nooit wat er voordien met die wagens gebeurd is... het voordeel van het kopen bij een handelaar is dan wel dat die verplicht is je een jaar garantie te geven... maar ook daar moet je opletten bij wie je gaat want er zijn wel enkele handelaars die je beter vermijd!
dit wil natuurlijk niet zeggen dat deze vans slecht zijn ofzo hé want je kan even goed een perfecte wagen kopen maar dat weet je natuurlijk nooit op voorhand
als de verkoper je natuurlijk facturen kan voorleggen van het veranderen of riviseren van boite/motor of aankoop van nieuwe onderdelen zoals bv voor de remmen, starter,dynamo etc... dan heb je natuurlijk al iets meer zekerheid

volgens de links die je plaatste ben je dus blijkbaar op zoek naar een model Van van voor 95, hou er rekening mee dat al deze wagens al minstens 15 jaar oud zijn, en daar kan al eens iets aan schelen hé
niet alleen mechanisch maar er kan na 15 jaar al wel eens hier een daar een roestplekje opduiken ook, let hier dan ook op als je naar een Van gaat kijken, want een klein roestplekje kan rap problematisch worden!
kleine blaasjes in de lak kan wijzen op onderligende roest, let vooral op de onderkanten van de deuren (binnen en buiten), de kader rond de ruiten, de goot van het dak, onder de grote zijruiten (als deze er in zitten), en de onderste boord van de carrosserie

als je kan kiezen tussen een Van kopen in belgie waarvan alle papieren al in orde zijn of een Van kopen in nederland/duitsland waarmee je je een hele papierhandel op de hals haalt is volgens mij de keuze rap gemaakt...
wees geduldig en koop niet de eerste van die je gaat bekijken...

veel succes met je zoektocht en als er nog vragen zijn kan je ze altijd stellen!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: do jan 13, 2011 21:42 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jan 13, 2011 19:39
Berichten: 6
alvast bedankt voor de info, weet wel dat een oudere wagen zijn problemen heeft
w200 was van 1976
cherokee van 91 en 87
mijn hoop was gewoon dat dit een gekende van was of een lid van deze site


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: do jan 13, 2011 22:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
ms kan je eens de link plaatsen ,ms dat iemand da van herkend adhv de foto's?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: do jan 13, 2011 22:14 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jan 13, 2011 19:39
Berichten: 6
http://nl.kapaza.be/limburg/chevrolet-g20-53566931.htm
als alles goed werkt moet je hem kunnen zien via deze link


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: vr jan 14, 2011 05:38 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
Nie bekend, is wel een koopje als hij kwa mekaniek redelijk goed is. het interieur ziet er proper uit en veel roest zie ik zo direkt niet op de fotos, kdenk juist aan de schuifdeur waar dat aluminium plaatje hangt. maw, op foto ziet hij er goed uit :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: vr jan 14, 2011 06:32 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Welkom Fonzie hier op dit forum.
Als rasechte liefhebber van Us Cars zul je zeker je gadiing wel vinden biij een Van.
Als tip zou ik je geven: kijk goed of je Van voldoende zitplaatsen heeft toegewezen van de keuring.
Niet het aantal zetels binnen in de Van is van belang, maar ook het formulier die je na de weging op de autokeuring hebt gekregen.
De Van van die link was me ook al opgevallen op kapazaa.Maar persoonlijk ken ik hem niet .
Het ziet er een heel interessante wagen uit. De starfcraft uitvoering waren waren heel mooie en populaire conversions.
Neem iemand mee die er iets van kent, die je kan helpen de gebreken van deze wagen op te sporen.
Veel succes, en hopelijk staat er een Van voor je deur hé volgende week !!

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: vr jan 14, 2011 11:43 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jan 13, 2011 19:39
Berichten: 6
Heb gisteren gebeld, van heeft 7zitplaatsen maar hij kon niet naar keuring gaan omdat er geen vuur en pompbak meer in stond, deze had hij ook niet meer.
Dat zou nodig zijn om te laten keuren voor verkoop. Ik ga zaterdag gewoon is kijken en is een testritje maken en dan eens kijken wat we kunnen doe dat hij hem laat keuren voor verkoop, denk dat dat het veiligste is om niet voor verrassingen te komen. Vind het in ieder geval fijn dat er al zoveel reactie komt op deze post omdat ik toch nieuw ben en nog geen van heb :) :D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jan 15, 2011 15:25 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jan 13, 2011 19:39
Berichten: 6
Ben vandaag gaan kijken, van ziet er op foto heel mooi uit maar heeft rondom toch wel redelijk veel roest.
Vooral de schuifdeur langszij is redelijk fel geroest en in de achterdeuren zit een flinke deuk.
Interieur is ook heel vuil en aan de instappen overal nat en roestig(waterlek)
Elektriciteit is allemaal slordig ingelegd en gewoon draadjes aaneengedraaid en niet geisoleerd.
Rijden deed ie wel heel goed steekt een 5.7 in plaats van 5.0 in volgens verkoper.
Kortom heel veel werk aan nog en veel opkuiswerk.
Ik denk dat ik wat ga verder zoeken rond prijscategorie van 5000euro en hopen dat er een mooiere staat te wachten.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jan 15, 2011 17:50 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hey Fonzie,

Dat interieur , dat is wel aan te pakken, met een grondige poetsbeurt met een industriele tapijtreiniger zal dat al heel wat anders zijn.
Maar het water mag niet binnen lekken natuurlijk, anders heeft het niet veel zin..

Een vervanger voor je schuifdeur is niet zo makkelijk te vinden.
Met heel veel geluk vind je een schuifdeur en dan moet die er nog goed uitzien ook.
Je plaatselijke carossier kan misschien wel voldoende met plaatbewerking overweg om er nieuwe stukken in te steken.
Die plaatonderdelen zijn vlot verkrijgbaar via een duitse site. genaamd carsandstripes.
Ook nieuwe vervangdeur voor achteraan kun je goed vinden.
Heel veel Vans hebben zitten met een bluts in de achterdeur, omdat de meeste zich al eens mispakt hebben bij het parkeren. De meesten geven wel eens een duwtje met het aanhangende reservewiel..

Je bekijkt het maar wat je interessant vind, afhankelijk van je eigen handigheid zul je zeker je gedacht wel eens vinden.

Suc6

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: aankoop chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jan 15, 2011 22:25 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jan 13, 2011 19:39
Berichten: 6
Er is iets van te maken dat is zeker geen probleem maar heb toch liever een auto met een onderhoudsschema bij
en waar je wat vertrouwen in hebt. Ik ga ook eens naar een meeting komen kijken om te zien wat er zoal is.
Heb ook probleempje garagepoort is maar 2m25 dus daar moet ik ook rekening mee houden


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron