Streetvanners Belgium vzw http://streetvanners.be/forum/ | |
F1 http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=2&t=255 |
Pagina 2 van 5 |
Auteur: | insanity [ wo feb 20, 2008 16:32 ] |
Berichttitel: | |
nog onderdelen nodig? kijk anders eens op http://www.lmctruck.com zit thuis en kan dus veel surfen é |
Auteur: | nikom [ vr feb 22, 2008 22:21 ] |
Berichttitel: | |
Hey Ik heb ondertussen al de nieuwe cataloog in bezit, en zal volgende maand een bestelling doen voor mijn F1. Wat betreft restauratie worden de werken constant uitgesteld doordat andere collega's en vrienden problemen hebben met hun Van of oldtimers en ik deze altijd uit de nood help Maar alles komt wel in orde. Ik zal u wel op de hoogte houden met foto's. |
Auteur: | Ollie [ zo feb 24, 2008 01:44 ] |
Berichttitel: | |
jow nikom tis van mij nie beter é. als ik nie moe gaan helpen verbouwen is er wel nen anderen die me nodig heeft é. man man man miserie miserie |
Auteur: | Brutus [ zo feb 24, 2008 07:41 ] |
Berichttitel: | |
nikom schreef: Hey
Ik heb ondertussen al de nieuwe cataloog in bezit, en zal volgende maand een bestelling doen voor mijn F1. Wat betreft restauratie worden de werken constant uitgesteld doordat andere collega's en vrienden problemen hebben met hun Van of oldtimers en ik deze altijd uit de nood help Maar alles komt wel in orde. Ik zal u wel op de hoogte houden met foto's. dank u wel nikom ge zijt klusjesman of niet |
Auteur: | bleu bear [ zo feb 24, 2008 08:31 ] |
Berichttitel: | |
Hij zijt een braaf manneke, Nikom |
Auteur: | nikom [ vr aug 15, 2008 14:23 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Jah!!! zoals beloofd een foto overzicht van watk zo al allemaal heb zitten uitsteken!!! Eerst heb ik een vriend geholpen met het restaureren van zijn Ford Escort van 1976! enkele foto'kes: zo was de escort origineel Herstellen van de achtervleugels nieuwe frontspoiler gemaakt Binnenkant uitspuiten Geschilderd = 2 lagen basecoate en 2 lagen lak Eindresultaat |
Auteur: | nikom [ vr aug 15, 2008 14:40 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Jah en nu over den F1 hé!!! Hier ook enkele foto'kes: Herstellen van de motorkap Herstellen van de voorvleugels met nieuw plaatstaal Alles monteren met onze goeien vriend de Brutus Nakijken of wel alles past... Stukken geladen En onze Yiska volgt alle werken, nog een beetje en ze kan zelf een oldtimer herstellen Alles gezandstraald En uiteindelijk alles in de epoxy gezet |
Auteur: | nikom [ vr aug 15, 2008 14:52 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Van de week had ik een hele week congé, en hebk dus ondertussen al weer veel gedaan aan mijn F1. Onderandere : verder herstellen van de voorvleugels - demonteren van de laadbak - allerlij herstellingen aan de kabine - vernieuwen van de A-stijl links en rechts en het herstellen van de bodemplaat en deurdrempels Deze foto's en uitleg er over kan je terug vinden op mijn site http://www.nikom.be Verder heb ik ook een compressie genomen van de Flathead En zoals ge kunt zien, zijn er 3 goed, 4 minder en de laatste cylinder geeft geen compressie aan Dus dit word een complete revisie van de motor!!! Weet er iemand een goed revisiebedrijf zijn voor deze job te klaren???? |
Auteur: | earthforceone [ vr aug 15, 2008 15:51 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Hallo, Mooie restauratie. Wat het reviseren van het blok betreft? Ik ken twee zéér vakbekwame mensen bij mij in de straat die dat voor jou wel kunnen doen. Ze doen dat voor en na hun werkuren en over de prijs kan je altijd onderhandelen. Je zal dan wel naar Deurne moeten komen (Antwerpen) maar ik kan je deze mensen wél aanraden. Ze zijn ook gespecialiseerd in Ford en hebben al menig Ami liefhebber (waaronder mezelf) goed op weg geholpen. Allee, ik geef het maar ff mee, hé. Als je bij U in de buurt ook iemand weet zitten die je kan vertrouwen dan kan je dat beter daar laten doen. Maar nogmaals : die twee broers weten van wanten! Doch wel even een bedenking: Je hebt zo te zien zelf een zee van plaats in die garage van jou. Waarom probeer je dat blok dan niet zelf te restaureren? Je zou je kunnen laten bijstaan door enkele forumleden hier die ook van wanten weten. Op die manier ben je zelf betrokken bij de revisie en leer je weer een heleboel bij. Allee, moest je dat adres wensen van die twee broers bij mij in't straat dan hoor ik het wel. Veel suc6 verder. Greetz earthforceone |
Auteur: | Ollie [ za aug 16, 2008 03:20 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
nice work nikom |
Auteur: | bleu bear [ za aug 16, 2008 06:41 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
vree schone manneke Dat komt hier allemaal dik in orde als je dikwijls ne keer een helpende hand nodig hebt let my now Greats BLEU BEAR |
Auteur: | Brutus [ za aug 16, 2008 07:13 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Nikooooooom, ge zij goe bezig |
Auteur: | Koffietje [ za aug 16, 2008 11:37 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Ik wist zelfs niet eens dat die F1's ook een achtcilinder was... Dus van mij moet ge niet veel hulp verwachten Ik vind dat mensen gelijk den Nikom, bleu bear en nog een paar andere, een soort van Blog zouden moeten krijgen om hun materiaal in te posten. Een blog is een soort van elektronisch dagboek. Je kan daarin alles kwijt en andere mensen kunnen er niet tussenin posten. Veel makkelijker om alles te volgen. |
Auteur: | earthforceone [ za aug 16, 2008 19:16 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Koffietje schreef: Ik wist zelfs niet eens dat die F1's ook een achtcilinder was... Dus van mij moet ge niet veel hulp verwachten Ik vind dat mensen gelijk den Nikom, bleu bear en nog een paar andere, een soort van Blog zouden moeten krijgen om hun materiaal in te posten. Een blog is een soort van elektronisch dagboek. Je kan daarin alles kwijt en andere mensen kunnen er niet tussenin posten. Veel makkelijker om alles te volgen. Kan de moderator hen geen aparte hoofdthread geven waar zij alleen in kunnen posten? Greetz earthforceone |
Auteur: | nikom [ wo maart 04, 2009 23:11 ] |
Berichttitel: | Re: F1 |
Hey het is al een tijdje geleden maar we zijn goe bezig De flathead word onder handen genomen Demonteren van de kleppen Demonteren van klepgeleidingen Drijfstangen worden genummerd Grote schade sigment gebroken Verwijderen van nokkenas Boring opmeten De normale boring moet 80,962 maar we komen aan 82,589. Conclusie de motor is al geboord en wel op zij maximun, dus boren en chemises (cilinder sleeve) monteren en met origineel pistons In af wachting van men stukken heb ik het chassis onder handen genomen , het was hier en daar geschonden Alles mat schuren Zwart spuiten Afwerken met vernis met rainbowflakes Lien heeft de carterpan geairbrush,en het resultaat mag gezien zijn |
Pagina 2 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |