Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: carrosserie
 Bericht Geplaatst: zo aug 22, 2010 23:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
ik ga volgende week een paar dagen aan mijn van besteden, heb ook enkele onderdelen besteld die ik ga vernieuwen, o.a.: injectoren, temperature switch (zou het probleem kunne zijn voor mijn startprobleem als hij warm staat) en schakelaar van de chauffage..
Maar graag zou ik ook de roest wat wegwerken.. Heb er een tijdje geleden gwn rustyco opgesmeerd, roest was toen mooi weggetrokken maar komt er terug door, dus blijkbaar moet je dan dat stuk ook onmiddelijk behandelen.
Dus zou er iemand wat tips kunnen geven hoe je een roestplek bewerkt? (schuren, plamuren, spuiten, volgorde ervan, belangrijke dingen om op te letten).
Het moet zeker niet perfect zijn, het mogen zelfs plekken zijn in primer als dit al goed is, zolang de roest maar weg is en blijft op die plekken..

Grtz!!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: carrosserie
 Bericht Geplaatst: ma aug 23, 2010 12:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
het beste om roest tot in de poriën te verwijderen is natuurlijk zandstralen...
maar je kan het natuurlijk ook doen met die rustyco, staalborstel, zelf met een slijpschijf (maar dit laatste doe je het beter niet want dan neem je veel te veel metaal weg van je plaat)
-als al het roest verwijderd is zet je rond de plek nog enkele cm's van de plaat bloot, dit om de mastiek beter te laten kleven tegen je plaat! (kleeft beter op plaat dan op verf)
-zet nog een goede 15 à 20 cm rond de blote plaat de vernislaag mat met 500 (dit voor achteraf grondverf te kunnen zetten)
-ik zou eerst een laagje ijzermastiek zetten om de "roest putten" op te vullen, en deze laag effen schuren
-zet boven de laag ijzermastiek een laag fijne mastiek en schuur ook deze vlak, gebruik als laatste schuurkorrel iets van 240 tot 320
-zet de plek in de grondverf


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: carrosserie
 Bericht Geplaatst: di apr 05, 2011 17:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma dec 22, 2008 10:12
Berichten: 68
Woonplaats: Boom
ik ben ook aan de roest begonnen en heb naast mijn achterwiel ( juist op de rand van de kast aan de buitenkant )een gat ter grootte van een appel . Iemand een idee van hoe dat ik dat het beste kan wegwerken ??

_________________
she's gonna love me in my chevy van, and that's alright...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: carrosserie
 Bericht Geplaatst: di apr 05, 2011 18:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
en gat van die grote opvullen zal alleen gaan door er een nieuw stuk plaatwerk in te lassen Alain!
ms dat je best kijkt op http://www.cars-stripes.com/ voor een stuk plaat die de vorm heeft van waar de plaat moet komen, zo bespaar je jezelf het in vorm kloppen van een gewone platte plaat
dan inlassen en uitwerken hé


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron