Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 21, 2010 13:54 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Ik heb gebeld met Veraco en de man kwam toch al erg eerlijk over.

Alles is in orde zei hij, zelfs de schakelbak is nieuw gezet omdat deze niet meer in orde was. Er is ook 12 maanden garantie op de motor. Ook zij hij dat op de teller 165OOO stond, dit zijn vaak toch de miles maar hij was er niet zeker van. Ik ga er vanuit dat het miles zijn en dan heeft de van ca. 230000 km.

Wat er wel aan te doen was:
-Het interieur is in goede staat volgens hem maar de vorige eigenaar heeft zijn radio/tv e.d er bij wijze van spreken uitgetrokken en daarom moet hier en daar wat weggewerkt worden
- Ook de typische roest is er (deuren, onder ramen..) maar hij zei dat het goed meeviel
De van is ingeschreven als camper en wordt ook door hem zelf gekeurd. Ook de lpg installatie is in orde.
Over de prijs valt nog te discussiëren als ik de van zo koop gelijk hij nu staat. de prijs blijft 7950 indien ik zou willen dat de garage zelf de van opfrist.

Het ziet er een stoere van uit vind ik maar natuurlijk wil ik niet overhaast zijn..heb een jaar de tijd en wil zeker eens met Benoit bellen maar wou ik voor de grote vakantie houden.

Wat is jullie gedacht hierbij?
grtzz Yves


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 21, 2010 14:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Yves,

mijn mening?
Ga gewoon eens kijken...

Eens plaats nemen in de Van zegt meer dan 100 foto's en 200 telefoontjes.

Je zal dan meteen merken of er de klik is of niet.
Wat in mijn ogen 'op te frissen' lijkt, kan voor iemand anders zijn 'klaar voor de sloop'.

Dat de vorige eigenaar er zijn radio en tv uittrok.. kan voor mij een probleem zijn als er kabels ontbreken e.d.,
maar voor iemand anders hier op 't forum een lachertje zijn.
Nog anderen zijn misschien blij dat al de oude rotzooi eruit is en beginnen fluitend zelf allemaal nieuwe kabels te trekken.

Ga eens kijken, je zal 't meteen zelf aanvoelen, vermoed ik.
En dan heb ik het niet over de motor e.d., daar heb je toch garantie op.
Maar hoe voelt het aan? Hoeveel 'onoverkomelijke' problemen zijn er in jouw ogen?

Ga kijken, en post hier alles wat je zag, deed en voelde.
Post hier ook je vragen.

Ik twijfel ook niet meteen aan de eerlijkheid van de verkoper.
Vraag wel expliciet of de 'boite' ook een jaar garantie heeft. (niet enkel de motor).
Vraag eventueel een testrit.

Noteer ook waar je roest ziet.
Bekijk of er nergens onder de Van olieplekken liggen.

Ik denk dat iedereen je hier wel zal willen raad geven in je testfase.

Het moet zeker niet deze Van zijn dat je koopt.
Maar je vindt 'm er vet uitzien.
Je hebt interesse.
Ga dus kijken.
Dan weet je't meteen.
Misschien zie je zodanig veel roest dat 't al meteen een afknapper is.
Maar dan weet je't tenminste.
Waarschijnlijk wordt dit je eerste bezoek aan een hele hoop Vans :-)

Maar wie weet, is het meteen 'BINGO!' :-)

Succes & Enjoy!!

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 21, 2010 16:28 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Ok doe ik, als het mag tenminste wat het is eigenlijk niet de planning van nu al echt bij iedereen langs te gaan om vans te bekijken:p Men papa ziet mij al afkomen haha..

Moest het doorgaan zal ik hier zeker alles posten:D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 21, 2010 17:56 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
blijven zagen tot dat hij toegeeft :lol:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 21, 2010 22:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Eén goede raad :

Staar je niet blind op één bepaald voertuig.
Geloof me, ik heb het intertijd wél gedaan met m'n eerste Amerikaan en ik kocht gelijk een opgelast en dichtgesmeerd hok op wielen en na 1 jaar heb ik hem van miserie weg gedaan.

En wat die roest betreft? Dat kan inderdaad meevallen maar ...

Roest onder de ramen wil zeggen dat, als je die roest wil wegwerken, je de ramen ook moet gaan verwijderen en dan begint het spelletje.
Dan kom je vanalles anders tegen dat je dan ook best in één trek door aanpakt.
Speelt allemaal geen rol met de juiste vak kennis, de juiste personen and...
how thick your pocketbook is...
Maar als al die zaken niet het geval zijn, dan kan het al gauw een vervelende aangelegenheid zijn.
Daarom, zoals eerder al gezegd door Xanaxke, post hier al je vragen en bevindingen.
We zullen je wel bijstaan met de nodige commentaar en raadgevingen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 21, 2010 23:28 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Jah daar heb je wel gelijk in jah, Papa vindt het ook nog te vroeg om al in Antwerpen te gaan kijken, gaat veeleer iets voor de vakantie zijn. Waar we ook even van verschoten is dit

http://www.2dehands.be/autos/bestelbusjes-bestelwagens/gmc/gmc-presidential-72199474.html

Kent iemand deze Van misschien? Ziet er aardig uit..heb met de man gebeld en hij heeft deze in december gekocht en niet veel mee gereden omwille van slechte weer. Hij vind de van ook te klein om mee op vakantie te gaan. Enkel (ook hier) roest onder raam maar daar was de van nog voor binnen om te herstellen..De prijs valt ook erg goed mee als ik de buitenkant en binnenkant bekijk (al mag ik me daar niet op blind staren natuurlijk). Zaterdag bel ik even terug en dan gaan we misschien wel even kijken aangezien Koersel niet zo heel ver van de deur is.. Wat wel raar is is dat er geen gelijkvormigheidsattest bij zat toen de verkoper hem kocht. Hij heeft daar 2 maanden op moeten wachten. Hij heeft de Van aangekocht bij Danny cars in houthalen en die vertelde hem dat er een nieuwe motor inligt waar maar 50000km mee is gereden..Toch eerst maar eens een rekening van zien of navragen.

Wat vinden jullie?

Erg fijn de snelle reacties en goede hulp..Bedankt!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: do apr 22, 2010 08:18 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Die presidential heb ik ook al een tijdje op het internet gespot.
Mooie, nee heele mooie uitvoering trouwens, die je niet vaak zal tegenkomen.
Hoe groot ik de fotos ook maak, het carosseriewerk ziet er nog goed uit.

Vraag een kenner mee van amerikaanse motoren.
Die je kan inlichten over die nieuwe motorhistorie.

En doe een uitvoerige testrit.
Liefst niet zelf, maar iemand die gewoon is van met een G20 te rijden.

Don't worry,
you've got Streetvanners on your side. :lol: :idea:

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: do apr 22, 2010 08:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Die GMC heb ik zelf ook gaan bekijken.
Destijds vroeg hij wel meer dan die 6500€
Het is inderdaad een mooie Van met een mooie verbredingskit maar ik vond dat er net iets té veel hout in het interieur zat.
Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Over die motor zou ik zeker vragen naar een factuur. Indien hij er geen kan voorleggen zou ik dit ook niet aanzien als een goed verkoopsargument.
Het is snel gezegd hoor : "er ligt een nieuwe motor in".
Ik wil je wel verwittigen dat hij er intertijd niks over gezegd heeft tegen mij.
De prijs zit wel juist voor een Vandurra in deze staat maar ik zou er zeker een proefrit mee gaan doen met iemand die er iets van kent.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: do apr 22, 2010 09:20 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
hehe bedankt :P

Er was nog een kandidaat die ging langsgaan eind van de week. Ik bel dan nog eens en dan ga ik zaterdag kijken, er is dan net een kameraad van papa hier die ook een Van heeft. Hij wil wel meegaan..
dan gaan we eens kijken:d

Bedankt voor de hulp en I'll keep you in touch!

grtzz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: zo apr 25, 2010 01:01 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik naar Koersel geweest om de GMC van te bekijken. Om eerlijk te zijn was het echt niet mijn smaak. Erg veel hout, deed wat aan antiek denken. Het zag er een beetje 'dood' uit om het zo te zeggen. Ook de treeplanken waren niet meer in een geweldige staat. De achterste linkerdeur was ook rotgeroest waardoor ik niet echt zin kreeg om verder te kijken. Verder liep de van wel goed en was er niets op aan te merken.

Maar nu,
De buurman van een collega van mama verkoopt zijn ford econoline V8 triton. Hij heeft hier al gepost trouwens(Jos)
Een prachtig ding vind ik. Ik geef toe, een Chevy of Gmc ziet stoerder uit, maar deze wist me zeker zoveel te bekoren! En met enkele mooie lampjes gaat het een erg mooi geheel zijn denk ik zelf. Ze is van '98 en heeft net geen 160000mls op de teller. 2 jaar terug is heel de boite gereviseerd (factuur gezien van 3400 euro) Verder zitten er luchtveren op (zalig!!) en ook een luifel. Het interieur is nog in goede staat het is ook het perfecte plaatje van hoe ik het zou willen. Subtiel en niet te. Ook aan de carosserie was geen roest op te merken, enkel boven de 2 achterdeuren 2 kleine plekjes..Ook de rubbers waren nog in goede staat. Hier is de link:
http://auto.marktplaats.nl/ford-usa/332802899-econoline.html?return=eJwtjd0KgzAMRt9loHezTUWGFRmOvUjwB2WtLSaysbF3X4q7%2Bk7ynRC0YD%2BL1Q1ZA8aeaMStn5uZOVqlHiGOa%2BFxe3B0iEzF6hTuHM6kprAN551Q9QBlMbN315drIR%2Bo5ZCVXVbeHEjWkMgIiScY%2FVFGPHJY%2FjJLvpcoSNNAyU9W2moBL0W37n7cll7GQOnM5DHurc6Z5DE%2Bs%2BoGlwqy6i6kJVrQdW1OzfcHQcBDbg%3D%3D&df=1&fta=eNpVUk2L20AM%2FSthDnsezYed0ZDDllJY6Mdh216WJYw949TUjk3sZN0G%2F%2FdKdgLd20N6kp6eFDDH64BbFOdTs7%2BEZhB%2BQJCAYmp28BCH3dihbwAd%2BEYhgPZ9i74P6GNNiRH%2F1r0fqkhVvh9R%2BrbH47lNp7r03VCjeuj7804%2BjAO1C28vkFt4fZGvO5DOKZ5mUPThkISvqcWAGkUdFxkqJ11grNQVVBMYcCoDuQCIkCbQpQuVihTRytnEKa0rBQUBG3JTMdB5ClJxxIZkLZcXtij0BGqbkguaU9LJorqDOP03VNsIqiQgnVEAPBRkkDzLOOXKLTcEk%2BnAEam2wBEts1hlC5B6EabKPCTmQFVqxRwJKTPMgVJv1bKgyYzjvWKmCsvCpLR5IPG6KlNpGdjM2WiWK5FTY9eHOOybdDyMv%2B4OOhRtmPZsKvkYUbGXKMKb8IHAtUZjcoLAp6fE00ex%2Bk5h4WdqQjeifP4uT2fiOEOL4nMoUnPDX7q4YqC3%2BRDK3%2BkYv4Y2LSFzy28%2Bdae4%2BfH8eJf%2BOI6nujiP6fuffqXSALHKf%2B5O49Mxpkms0kEyyFD8DM2Zl1rE1%2FRti4DbK82rgoWz6HtPBKr%2FdqHHPKRNy5LINSqa59WdC5MlXuf5H7G44hI%3D&fta_ind=28&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

Ik heb er ook mee gereden en loopt als een trein. Zelfs mama en papa zijn eraan verkocht :lol:

Wat er wel aan is is dat het stroomcircuit van de ramen, binnenverlichting e.d. stroom pakt als de van stilstaat. De eigenaar heeft er niet naar laten kijken. Is dit op te lossen denken jullie?
Dit is zeker iets wat me aanstaat en omdat we de verkoper al wat kennen is het toch veel vertrouweder...
Oh ja, er ligt een Prince Lpg tank van 95l in onderbouw bij, is ook wel handig vind ik..

graag jullie mening over het stroomprobleem en de van :D
Grtzz Yves


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: zo apr 25, 2010 11:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hey Yves,

Eerst en vooral wil ik je vertellen dat over een Ford E series meer nagedacht is dan een Chevy of GMC.
De motoren, van het modular type, beschikken over een bovenliggende nokkenas ipv van een onderliggende (zoals bij GM).
Hoeveel vermogen zo'n Triton blok levert hangt van z'n longinhoud af en of het een 2, 3 of 4 klepper is.
Een 2 klepper produceerde in 1998 205pk in de Lincoln Town Car.
Een 4 klepper produceerde in 1998 275pk in de Lincoln Continental.
En een 3 klepper verscheen pas in 2005 onder de kap van een Mustang en spuwde daar vermogens uit tot 315pk!

Ik heb zo'n vermoeden dat het blok in deze Econoline een twee klepper zal zijn van 5400cc met aluminium cilinderkoppen.
Het wordt gevoed middels een Multi Port injectiesysteem en met een beetje geluk zit er ook nog een gegoten stalen krukas in.
Onnodig je te vertellen dat dit een ijzersterk blok is welk onverwoestbare proporties heeft aangenomen.
Als ik het bij het rechte eind hebt smijt het zo'n 255pk tegen de cilinderwanden en dat is niet niks!

Persoonlijk vind ik een Ford degelijker dan een Chevy maar, maar, maar....

Ze liggen zéér slecht in de markt, zijn helemaal niet zo populair als de Chevy's en Gmc's en zijn daardoor spotgoedkoop te verkrijgen.
Hou daar rekening mee als je deze Van zou kopen en ooit terug wil verkopen.
Voor de rest zijn Ford onderdelen iets duurder dan GM onderdelen.

En inderdaad, ze lopen als een trein.
Een maat van mij had ooit zo'n E series gekocht met Triton blok voor afbraak maar het liep als een sneltrein.
Nu zit dat blok in z'n Mustang en daar doet het nog steeds meer dan goed!

Dat electrische probleem kan vanalles zijn.
Als je deze Van zou aanschaffen koop dan al zeker een uitgebreide repair manual.
Daar staan meestal alle electrische schema's in die je nodig hebt om zulke zaken te herstellen.

Voila, dit is het zowat in een notedop en ik hoop je snel te kunnen ontmoeten met je toekomstige Van en voor mijn part mag dat zeker
een Econoline zijn!

Veel succes!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: zo apr 25, 2010 14:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 02, 2008 13:59
Berichten: 152
Woonplaats: Temse
Yves schreef:
ok bedankt..Dan ga ik daar zeker contact mee zoeken

Intussen vond ik op internet ook wat

http://www.kapaza.be/Autos/Chevrolet/24004558/Chevrolet_Chevy_Van.html

Iemand ervaring met Veraco NV? Lijkt me wel een leuke van, sowieso wat opfriswerk en de vraagprijs lijkt me ook hoog, maar wel garantie enzo..



Heb mijn Van daar gekocht , tot hier toe gn klachten
heb wel nog probl met de van gehad (hout vast houden )


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: di apr 27, 2010 20:17 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Donderdag wordt de Van uitgelezen om te kijken waar het stroomlek zit en indien het niet te duur is zal het waarschijnlijk doorgaan:d

Dit sowieso omdat we de eigenaar kennen, er facturen van revisie aanwezig zijn( boite gereviseerd op 143OOOmls en heeft er nu 161000)
Ook hebben we facturen van de inbouw van de gastank gezien. Ook praktisch is de van perfect wat ik zoek. Ik weet dat ik nog maar enkele vans heb gezien maar nadat ik met deze ford heb gereden was het eigenlijk meteen raak. Ook de luchtvering vind ik een pluspunt. Dus sorry voor de Chevy-liefhebbers die het misschien niet zo op Ford hebben..

Jullie horen er zeker nog van want het is natuurlijk nog niet volledig zeker! Ook bedankt voor de fijne reacties. Zeker hetgeen dat Ford iets degelijker als Chevrolet of GMC kan zijn heeft bij mama de doorslag gegeven:d Onderdelen zijn misschien wat duurder maar we mgoen er eigenlijk ook niet vanuit gaan dat we om de 100 km in Pan staan hé.

Jullie horen er nog van!
grtzz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: di apr 27, 2010 21:49 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Ziet er goed uit Yves.

Hou ons op de hoogte.

Misschien zie ik u dan binnenkort eens rijden hier in de buurt.

Succes.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nederland of België of rechtstreeks USA?
 Bericht Geplaatst: wo apr 28, 2010 10:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hey Yves,

Ik hoop dat het electrische probleem snel en goedkoop opgelost gaat geraken zodat je ook snel de baan op kan met deze mieterse wagen!
Hopelijk zien we elkander dan ook nog een keer in Zonhoven en wie weet . . .
ben je er zelf wel bij met je eigen Van, dat zou geweldig zijn, niet?

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron