Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 09:11 
Dit mailke heb ik gekregen van een collega Vanner uit de streek van Brugge.
Zijn er mensen die dit ook al voorgehad hebben of er van gehoord hebben?
Dit is dus ook nog maar es een bewijs da ge eigenlijk altijd alles moe bijhebben voor mijnheer den agent.

Dakota,

ik heb een probleem en had graag eens gehoord wat je ervan denkt .
vanavond deed een motard van de politie van Brugge mij stoppen. controle van de documenten , paspoort, rijbewijs , inschrijvingsbewijs gelijkvormigheidsatest , keuring ,verzekering ... alle papieren waren in orde.
dan vroeg hij om het bed te tonen , heb ik gedaan , zetel electrisch platgelegd : ok. dan vroeg hij naar de opbergruimte , kastjes keer opengetrokken : ok. daarna vroeg hij naar het "kookeiland". natuurlijk mijn campingvuurtje niet mee omdat ik het onlangs elders heb gebruikt.
volgens meneer de flik was de van dus geen campeerauto !
belastingfraude zei hij , ontduiken van wegenbelasting ! hij ging het doorgeven aan de belastingdienst , zeer hoge boetes zei hij , het verschil in wegenbelasting tussen een personenwagen en kampeerwagen en dat met terugwerkende kracht plus een boete bovenop!
eerlijk gezegd geloof ik er niet veel van , maar ben er ook niet gerust in.
ik hoorde dus dat die pipo al meerdere van langs de kant heeft gezet sommige tot driemaal toe om alles te controleren met hetzelfde verhaal , niet in orde.. fraude ..
weet niet goed wat ik er moet van denken , iemand had hetzelfde voor een maand geleden , nog niks van gehoord.
we zien wel.
groetjes !


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 10:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
jawadde, ma alle papieren zijn toch in orde, en zij bepalen tochni of het ne camper is ofni?

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 11:45 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Quatch, geloof ik niks van!! Die flik die blijkbaar niks beters te doen heeft zoals zovelen, kan hier niks maken!!! Zoals hierboven aangehaald, HIJ beslist niet of een voertuig al dan niet camper is, dat doen ze in Brussel en de keuring!! Papieren waren in orde dus geen probleem!! Zou me heel sterk verwonderen mocht er toch iets van komen... En goed om weten dat het een motard is... Als ik m zie komen ruk ik wel eens aan mijn stuur :lol: :lol: Nee grapje natuurlijk. Is gewoon weer belachelijk zoals de hele zooi hieromtrent.... :evil:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 13:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Als uw VAN inorde is voor de keuring qua inrichting, kan die agent niets doen.... Beetje tonen dat hij het voor het zeggen heeft...
Das alles !!!!

Normaal gezien heeft een agent daar niets mee te maken, tenzij de veiligheid van U of andere weggebruikers in het gedrang komt...
De douane diensten, kunnen dit wel !!! Doorgeven aan de overheidsdiensten !

In hun broek schijten voor het serieuze werk, maar zo'n dingen.... oei oei daar zijn ze wel stoer in....
Man man man waar zijn die mannen toch mee bezig...... jaloersheid ?

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 14:05 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Volledig mee eens!! 8)

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 18:28 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
zoals ed zegt, douane kan u er wel op pakken. en dan werken ze met terugwerkende kracht. dit wil zeggen, zolang als dat je uw van hebt berekenen ze de zogezegde ontlopen taxen + een boete er bovenop. het beste is om iets te installeren in uw van die niet te veel plaats inneemt en toch de vereiste dinges bevat.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 16, 2010 20:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
als al u zetels er in zitten( zoals bij de meesten) en een keukentje zoals vereist, wegen we te zwaar en ik DENK :oops: dat we dan enkel een boete kunnen krijgen van overgewicht ( als ze ons wegen dan hé, en dat is een moment opname, dus geen terug werkende kracht....

is mijn gedacht hé, kan mis zijn ook hé :mrgreen:

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: vr jan 22, 2010 17:03 
Blijkbaar kan er toch meer gedaan worden door de brommerkes dan dat er gedacht wordt.
Het voorlopige vervolg

Dakota,

er is een pv opgemaakt en de gegevens zijn doorgegeven aan de dienst douane /belastingen. amai ...

Toch klopt het van geen kanten , de politieman vroeg steeds naar een "kookeiland ?" (wat ik niet heb en ook gezegd had ) wat ik wel heb gezegd is dat ik een los groot gasvuur en frigo mee pak op reis (is ook zo) . toen de man naar de technische keuring vroeg heb ik gezegd dat ze nog nooit naar een kookeiland gevraagd hebben en dat een eenpitsgasvuurtje voldoende was (er zit er altijd eentje in de achterste berging in de deur ,maar ik gebruik het zo goed als nooit) daarop vroeg de man of ik het naar de keuring wel meehad , en daar heb ik op ja op geantwoord .waar de man niet meer is op ingegaan en ondertussen al naar het bed vroeg. De derde zetelrij elecktrisch in slaapstand gelegd .

Nu staat er in de pv dat er geen vaste kookinrichting was terwijl er steeds naar een "kookeiland" was gevraagd , niet naar een vaste kookinrichting.
ook staat er in dat ik telkens ik naar de keuring ga ik eerst een vaste kookinstalatie monteer !? Ook word beweerd dat er geen tafel aanwezig was (er werd niet naar gevraagd), terwijl er gewoon standaard een in de achterste zetelrij in de rugleuning is ingebouwd (explorer van) en er zat en zit zelfs een tweede wegneembaar tafeltje in met de gekende 1 poot.

ook staat in de pv dat de kasjes niet zichtbaar waren ? hoezo niet zichtbaar ? er is de originele gekende bergruimte boven de bestuurder , boven het bed,onder het bed, in de deuren, in de zijwanden, tussen de voorzetels.
de inrichting is origineel explorer en nog nooit gewijzigd geweest , behalve dat op reis de middelste zetels verwijdert worden om zo meer plaats te hebben.
een kookvuur extra word meegenomen , een losse watertank en frigo .
word vervolgd denk ik.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: vr jan 22, 2010 19:10 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
ik weet dat er een vast bevestigd vuurtje moet instaan en een wasbakje en bidon voor water, dat heb ik hier al een paar keer gepost. ik heb het eens gevraagd aan een douanier toen dat ik controle had met de camion.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: vr jan 22, 2010 21:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma dec 22, 2008 10:12
Berichten: 68
Woonplaats: Boom
Mag de politie mijn wagen doorzoeken?

De politie mag een wagen onderzoeken als ze redelijke gronden heeft om te denken dat de auto gebruikt wordt :
- om een misdrijf te plegen
- om bewijsmateriaal te verbergen of te vervoeren
- om personen te vervoeren die zijn opgespoord
- wanneer de bestuurder weigert te laten controleren of zijn auto wel aan de wettelijke voorschriften voldoet.

volgens mij zijn wettige voorschriften NIET of dat het een kampeerauto is, want het is geen vereiste om veilig op de baan te zijn .

Ga dit verder uitspitten


Alain

_________________
she's gonna love me in my chevy van, and that's alright...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 23, 2010 00:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 21, 2009 00:22
Berichten: 108
Woonplaats: Brugge
Zou dit heel toevallig kunnen dat dit een motard is met een zeer boos uiterlijk en een dikke snor? want die motard staat heel gekent in Brugge voor al zo'n zottigheden.

greets, Michael

_________________
1986 Chevy G20 5L V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 23, 2010 10:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr dec 05, 2008 20:47
Berichten: 197
Woonplaats: Tessenderlo
ik denk dat je best een advokaat hier over aanspreekt want anders zou dit wel eens veel geld kunnen kosten als de douane hier intussen komt rekenen ze vanaf de van in je bezit is .
hopelijk kun je het weerleggen dat zijn vaststellingen niet helemaal kloppen , anders gaan het nog veel vanners het moeilijk krijgen in deze streek . ik zou dit nu al aan een raadsheer voorleggen zodat deze genoeg info hier kan over verzamelen . en dat je er ongeschonden uitkomt en de andere partij met rode kaken achterblijft :oops:

_________________
Trotse eigenaar van CHEVY G 3500 6,5 diesel


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 23, 2010 12:18 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Moet het toch allemaal eerst zien ze. Niet te snel pannikeren. Ik denk echter ook wel dat hetgeen Brutus hier aanhaalde wel klopt. Bij mij moest er ook een wasbak en dergelijke in zitten. kookvuur eveneens. Ik ben zo gekeurd... :?

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: za jan 23, 2010 14:52 
Dit staat op wegcode.be

10. "kampeerwagen", is een voertuig van categorie M voor speciale doeleinden waarvan de constructie woonaccommodatie omvat die ten minste bestaat uit de volgende uitrustingen :

* zitplaatsen en een tafel,
* slaapaccommodatie die met behulp van de zitplaatsen kan worden gecreëerd,
* kookgelegenheid,
* en opbergfaciliteiten.

Deze uitrusting moet vast zijn bevestigd; de tafel mag echter zodanig zijn ontworpen dat zij gemakkelijk opklapbaar is;


En dit gaat nog iets verder

De motorhome lijkt een kameleon. Hij verandert niet van kleur maar wel van naam al naar gelang de wet die op hem van toepassing is. De verkeerswetgeving spreekt van een kampeerauto, voor de fiscus is het een vrachtwagen en voor het rijbewijs bestaat hij niet, daar telt alleen de maximum toegelaten massa ( MTM ), het maximum gewicht van de auto + de lading.

1. Een wagen voor personenvervoer

Volgens het Technisch Reglement is een kampeerauto een motorvoertuig met ten minste vier wielen, dat ontworpen en gebouwd is voor het vervoer van passagiers. Het heeft ten hoogste acht zitplaatsen, die van de chauffeur niet meegerekend. Daarenboven moet de constructie woonaccommodatie bevatten die ten minste bestaat uit:

*zitgelegenheid en een tafel die opklapbaar mag zijn;
*slaapaccommodatie die met behulp van de zitplaatsen kan worden gecreëerd;
*kookgelegenheid en opbergfaciliteiten.

Die uitrusting moet vast aan het koetswerk zijn bevestigd, is dit niet het geval dan is de wagen een lichte vrachtauto of een minibus. Van belang is hier dat de wetgever duidelijk stelt dat een kampeerauto een personenvoertuig is. De technische eisen voor het vrachtvervoer, de dode hoekspiegel en de tachograaf bijvoorbeeld, zijn op hem niet van toepassing. Het besluit maakt ook geen onderscheid tussen kampeerauto's met een MTM tot 3500 kg en die met een MTM van meer dan 3500 kg.

2. Bijkomende eisen
Naast de bovenvermelde kenmerken voorziet de wetgeving nog een aantal technische vereisten waaraan praktisch alle bestaande modellen voldoen:

* er moet visueel en mondeling contact mogelijk zijn tussen de bestuurder en de passagiers in de woonruimte,
* in de woonruimte moet een nooduitgang aanwezig zijn die zich niet in dezelfde wand als de bedrijfsdeuren bevindt; als er een gemakkelijke doorgang naar de bestuurdersruimte bestaat mag men één van de deuren in de bestuurdersruimte als nooduitgang beschouwen,
* de deuren van de kasten en van de huishoudtoestellen mogen niet onverwachts open gaan door de bewegingen van het rijdend voertuig, zelfs niet bij brutaal remmen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Motard in Brugge op zoek naar Vanners????
 Bericht Geplaatst: ma jan 25, 2010 14:50 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Hmmm.. Zoals gedacht. kookgerei moet vast opgesteld staan en bevestigd op de wagen (chassis). Spreken wel niet van watertanks... :?

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron