Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verbruik LPG
 Bericht Geplaatst: do aug 30, 2007 12:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Hoe ver geraak je max met een LPG tank van 70 liter bruto en een LPG (geen LPI) installatie ? De van is van '99.

Bedankt


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do aug 30, 2007 12:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Je kan de tank maar 80% vullen dus ongeveer 56l. je mag rekenen dat je van 20 liter zal verbruiken (ik vermoed dat een nieuw model gemiddeld verbruik snelweg/stad zoiets zal verbruiken) dus dan doe je ongeveer 250km met een tank.... dit betekent veel gaan tanken!!

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do aug 30, 2007 13:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Net wat ik ook dacht. De eigenaar beweert 500-600km te halen :shock:

Is het gemakkelijk om een tank bij te plaatsen onderaan? Een garagist vertelde mij dat het problemen zou geven met de druk in tanks. Klopt dit?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do aug 30, 2007 15:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Het is vrij eenvoudig om nog es 4 zo'n tanks onder je wagen te steken. Dus in totaal kan je dan zo'n kleine 280 liter LPG meevoeren. Problemen met de druk in je tanks zou eigenlijk niet mogen, tenzij die LPGinstallateur aan geen kanten weet waar hij mee bezig is.
Er bestaan ook tanks van 100 liter , die je gewoon achterin je wagen kan plaatsen. Er zijn veel mogelijkheden. Hangt natuurlijk af van de indeling van je wagen he.

En 20 liter is inderdaad een te verwachten LPG verbruik.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do aug 30, 2007 15:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Enig idee hoeveel het zou kosten om tanks onderaan bij te plaatsen? Achterin vind ik geen oplossing :)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do aug 30, 2007 19:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Mja, reken ongeveer 300 euro per tank. En dan nog es 200 euro per tank voor installatiekosten. Misschien dat je korting krijgt als je er 3 tegelijk laat steken.
kMoet zeggen, het is een dure investering , maar uiteindelijk loont het wel de moeite. Het gevoel dat je moet rijden van pompstation naar pompstation verdwijnt compleet.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 06, 2007 09:37 
Hey

Hier kun je al min of meer een berekening maken

http://www.vogelsautogas.nl/

hier in belgie hanteren ze dezelfde prijs
ook is vogels bezig(op papier) om een magazijn op te zetten in het limburgse

Mvgr


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Verbruik LPG
 Bericht Geplaatst: wo sep 12, 2007 10:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Eric schreef:
Hoe ver geraak je max met een LPG tank van 70 liter bruto ...

Blijkbaar is het een 95l bruto dus ong 400km.

Ik heb een HT Explorer LSE van 2002 gevonden waar de LPG nog geinstalleerd moet worden. Ze zouden een ringtank van 95l plaatsen in de plaats van het reservewiel. Ik heb eronder gekeken. Er is heel weinig ruimte vrij. Onder de runningboard aan de bestuurderskant is er het meeste plaats. We hebben gemeten en er zou daar een tank van max 50l in passen.
De modellen vanaf '96 zouden een lagere vloer hebben.
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van extra tanks onderaan bij deze modellen?
Het moet onderbouw zijn en liefst zo groot mogelijk :wink:

Ik kan met mijn huidige auto (1.9TDI) bijna 900km rijden op een volle tank.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 12, 2007 14:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Hmm, volgens wat ik op andere fora al gezien heb, is het mogelijk om zelfs onder de nieuwe modellen 4 tanks van telkens 60 liter te plaatsen. Natuurlijk kost dat wel wat meer dan 1 tank plaatsen. Maar "in the long run" (snaptem? :lol: ) is het wel handiger.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 12, 2007 16:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Waar zou je 4 tanks kunnen plaatsen? Er is echt weinig plaats. Aan de rechterkant heb je de verlaagde instap waardoor er geen tank past.
Heb wat opgezocht, blijkbaar zou er links toch een 70l tank in moeten passen.
Ik zal het eens aan de garage vragen.

Hoe minder ik moet tanken hoe minder tijd ik verlies. Time is ook money :)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 12, 2007 19:24 
lpg tanken kost altijd tijd, en hoe meer tanks je moet vullen hoe langer je op die knop staat te duwen( tot je duim blauw ziet)
elke tank loopt immers op het laatste maar traag vol. ik weet nu niet of je voor elke tank opnieuw moet aan en af koppelen, , maar bij mij is dit dus wel zo, twee tanken, twee vulkoppelingen twee keer aansluiten, twee keer bankcontact (want als je afkoppelt stopt ook de bankcontact) of twee rekeningen aan de kassa,,,twee keer getankt meneer??.
dus 4 keer appart tanken :shock: :shock: en je zal al snel ambras krijgen aan de pomp als er veel volk staat te wachten.

uwe naftbak wegnemen maakt veel plaats vrij, :?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 13, 2007 08:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ik heb een tank van 250 liter bruto in mijn kofferruimte staan en nog een kleinere tank van 80 liter bruto onder mijn chevy hangen. 330 liter bruto of 250 liter netto kan ik daarmee tanken. (Nogal een verschil...)
Het zijn gecombineerde tanks dus ze vullen tegelijkertijd.

Alvorens mijn tank te vullen, ga ik altijd binnen in het benzinestation om een kopje koffie. Eens je 100 euro aan LPG tankt, zal die ene euro voor koffie niet veel verschil maken.
Daarna bankcontact in de gleuf, alles aankoppelen en mezelf een pose aanmeten aan de lpg knop met de kop koffie in mijn handen. Mensen hebben dan snel door dat het wel een tijdje kan duren.
Je moet altijd een raampje openlaten wanneer je tankt. Dat is om de illusie te wekken dat er nog anderen in de auto zitten. Wanneer je dan merkt dat er iemand vervelend gaat komen doen omdat je 10 minuten aan t tanken bent, kan je zinnetjes roepen als
"Laat diene hond ne keer niet op die zetels springen! "
of
" Pieter kem u nu al 100 keer gezegd dat dat pistool geen speelgoed is, leg dat terug !"
Of de eeuwenoude
"snif snif...tiens, ik ruik precies gas."


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 13, 2007 10:05 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
in de tankstations op de autostrade kan je je bankkaart tussen de knop duwen. Zo moet je hem niet de hele tijd zelf indrukken. Spaart een hoop werk! :lol:

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 13, 2007 10:11 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Koffietje: LOL

Ik heb nog nooit met LPG getankt. Voor diesel en benzine kon je vroeger het vulpistool laten vastklikken op verschillende standen zodat je het niet de hele tijd vast moest houden. Tegenwoordig hebben de meesten geen pinnetjes meer. Daarom dat ik altijd een spijkertje meeneem in mijn auto om aan het vulpistool vast te maken.
Zou dit ook niet gaan met lpg?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 13, 2007 10:37 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Bij lpg steek je eerst de tang vast op je vulstuk. je duwt hem open en dan moet je naar de teller gaan en op een knop blijven duwen.. dus met je spijkertjes ben je niet veel.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron