Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di nov 27, 2007 15:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Tweede tank leeggereden aan 19.3 / 100. Beter zal niet lukken vrees ik :)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 14:17 
mij vertelde ze gistre dat als je een lpg tank hebt en er nog een bijneemt je die allebij appart moet kunnen leegrijden en tanken...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 17:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Ze hebben mij ook veel verteld maar uiteindelijk is mijn van toch gekeurd met twee aan elkaar gekoppelde tanks met 1 vulopening. Ik heb mijn papieren nagekeken: 91l + 60l = 150l bruto.

Ik dacht dat de mijne niet op LPG kan starten. Wil ik ook niet proberen omdat de benzinepomp gekoeld wordt door benzine rond te pompen. Als er geen of weinig benzine is, kan het niet gezond zijn.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 17:38 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
@ eric: er bestaat een kleppensmering voor op uw wagen en das maar een goeie 30€, dan mag je zonder problemen steeds op gas rijen.

grtn, Luc


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 18:45 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik heb ook al van die klepsmering gehoord, kan je daar iets meer over vertellen Luc?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 19:36 
ik wil da wel die klepsmering ;)

kwestie van men bakske toch goed te houden

cheerio


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 20:14 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
dat is een soort druppelsysteem met olie, een klein potje en een darmke, goed voor de kleppen, heb dat zelf niet maar op de van komt er zeker 1 op.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:11 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik dacht dat dit vooral bedoeld was voor de nieuwere modellen met een alu blok. kweet het niet zeker. Ken ook mensen die dat hebben maar dat kost wel meer dan 30 euro toch?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 23:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Nieuwere modellen hebben een ander soort kleppen dan de oude modellen (en met het risico hier weer een kemel met 200 bulten te schieten. Ik heb me laten wijsmaken dat de nieuwe vans uit aluminium zijn en de oude uit gietijzer. Man man man, kvoel het nu al afkomen. Iedereen plat van t lachen omwille van wat ik net typte...maar soit...)
Die nieuwe modellen zouden minder goed tegen de hogere LPG verbrandingstemperaturen kunnen dan de ouder modellen. (En ik heb een ouder model :wink: :P :lol: )
Vandaar dat druppelsysteem om de kleppen (of zijn het de cilinders? ) te helpen koelen.

Mijn Van heeft 2 gekoppelde tanks. een van 90 liter en een van 200 liter. (Bruto wel te verstaan...) Samen goed voor zo'n kleine 250 liter rijgenot. En die zijn ook door de keuring geraakt.
Mijn Van rijdt en start ALTIJD op Gas. (HEt duurt soms wel 10 seconden alvorens mijn Van zijn Gas getrokken heeft, want het buizenstelsel moet zich telkens enorm vullen met gas alvorens te kunnen aanzetten...maar dat neem ik er wel bij.)
Maar ik laat wel mijn benzinetank altijd voor 1/4de met benzine staan zodat de benzinepomp niet oververhit geraakt tijdens het rijden. Ik heb al zitten denken om de benzinetank er uit te halen, maar dat heb ik vooralsnog niet gedaan, want ik zit er soms mee in dat ik in het buitenland mijn Gas niet altijd ga vinden.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 05:33 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
@fastkid: azo een smering zal nie veel meer of 30€ zijn, geloof me
onlangs was ik bezig aan mijnen dodge bij Koen en er heeft er daar 1 zo een spel laten plaatsen op zijne Van bwj 2001 geloof ik.
das echt nie duur, en zoals koffietje typt: nieuwere modellen zijn daar teerder aan


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 10:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Ik heb een Prins VSI installatie en zou al kleppensmering moeten hebben. Switchen tussen benzine en gas is met een tiptoets. Ik kan het niet op gas zetten voordat de motor warm genoeg is.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 18:52 
klepsmering,,pf niet nodig, ik heb de mijne erafgesmeten,,er is al veel over verteld over die klepsmering,,,ik ga het hier niet uitwijden, het is indertijd uitgevonden om de mensen die twijfelden aan lpg over de streep te trekken. vooral in de tijd dat men wagens ombouwde die nog niet op loodvrij konden rijden. die hebben geen harde klepzittingen en kregen verbrande klepzetels. die kopsmering zou een beetje koeling brengen..
ik moet erom lachen.

mijn verbruik,,,ik heb een oude 318, dus carburator ,geen injectie, daar en impco 300 op en ik heb een verbruik van 33L gas per 100km
traag of hard rijden, tank is leeg als ik 230 mijl heb ik heb er twee van ong 70 liter denk ik...om 40 euro gas dus om 230 mijl te bollen oftewel 370 km.
redelijk duur dus


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 20:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Mja en vroeger kwamen ze af dat de verbranding van LPG veel heter was dan die van benzine. MAar met de verdampers en dergelijke zou die temperatuur gelijkwaardig moeten zijn. Dus die theorie klopt ook niet.
Das zoals die pullekes met was die ze tegenwoordig verkopen om de kabels van uw internet mee in te smeren zodanig dat je rapper kan surfen. (En geloof het of niet, maar die flesjes verkopen als zoete broodjes...)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 21:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ma nee serieus... ik heb da ook en da werkt...



nenee kwist zelfs nie da da bestond.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr nov 30, 2007 01:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Vanman heeft het aan het rechte einde, de klepsmering is bedoeld voor oudere modellen.
Zoals hij al zei de klepzittingen uit een materiaal gemaakt waren die niet bestand waren tegen langdurig gebruik van LPG.
De huidige motoren hebben dit helemaal niet nodig.
Als ik mij niet vergis moet dit enkel geplaatst worden bij lpg op Chevrolet motoren van 68 en ouder, tenzij er cilinderkoppen op liggen van recenter model. Heeft niks te zien met aluminium of gietijzeren motoren.

Niet nodig, niet monteren

mijn verbruik op de snelweg ligt net iets boven de 18l/100km dit met een tank waar netto 130l (80% vulling) komt dit op een radius van 700 km. In realiteit ligt dit we een stuk lager aangezien ik de wagen ook gebruik voor normaal stadsverkeer.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron