Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: wo nov 04, 2009 21:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Monopolie Belgische autokeuring onder vuur

04 november 2009, 09:09

Een arrest van het Europese Hof van Justitie over de autokeuring in Portugal, zou ook voor België gevolgen kunnen hebben, bericht La Dernière Heure woensdag. Mogelijk wordt daardoor een einde gesteld aan de huidige monopoliesituatie in ons land.
Het Hof oordeelde op 22 oktober dat "de Portugese republiek de verplichtingen van artikel 43 van de Europese Commissie niet is nagekomen (...) door de vrijheid van vestiging te beperken van instellingen uit andere lidstaten die in Portugal voertuiginspecties willen verrichten". Portugal is samen met België het enige land van de Europese Unie waarin een monopolie bestaat voor de autokeuringen. Momenteel is de toestemming daarvoor in ons land enkel verleend aan GOCA (Groepering van Erkende Ondernemingen voor Autokeuring en Rijbewijs), dat direct afhangt van de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Het is voor een buitenlandse onderneming dus onmogelijk om op Belgisch grondgebied zijn activiteiten uit te oefenen. (VKB)

bron: Belga

ZO MOET DAT !!!!

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: vr nov 06, 2009 16:45 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Weet ik nog zo niet!! Buitenlandse bedrijven hier is zowiezo nefast voor onze economie ook als het om autokeuringen gaat! Enige voordeel dat hieraan misschien en ik herhaal misschien is verbonden, is dat de keuring her en der wat soepeler zou kunnen worden omdat die dan eigenlijk meer "klant"gericht moet werken om te "renderen" Ik weet het dus nog zo niet Edjen... :? :oops: :wink:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: vr nov 06, 2009 21:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Geert DP schreef:
Weet ik nog zo niet!! Buitenlandse bedrijven hier is zowiezo nefast voor onze economie ook als het om autokeuringen gaat! Enige voordeel dat hieraan misschien en ik herhaal misschien is verbonden, is dat de keuring her en der wat soepeler zou kunnen worden omdat die dan eigenlijk meer "klant"gericht moet werken om te "renderen" Ik weet het dus nog zo niet Edjen... :? :oops: :wink:


Ja dat kan allemaal wel zijn Geertje, maar dat alleenheerschap is ook niet alles....Gedacht alleen al, dat sommige van die asholes " en er zijn daar mensen die die denken en eigenlijk ook ferm op uw systeem kunnen werken met pietlulligheden "
Kijk eens naar onze buurlanden, hoe die verschijnen op meetings... Dat lampje of die bredere band maakt niet uit, en toch zijn ze veilig...Tuurlijk, de veiligheid eerst, en dat extra itemken kan geen kwaad...ZO MOET HET.
Hier met al hun show op die keuring, van dat mag niet en dit niet....Dat ze die polen , roemenen enfin die oostblokkers hier eens hun auto laten keuren...DAN, Dan pas zal er sprake zijn van eerlijke concurentie....Nu hangen we af van veel pipo's die daar werken...
Ik betaal graag iets meer dan...
Enne Geertje, alles komt in handen van buitenlanders....Waarom eens niet juist het systeem waarvan wij toch alle jaren met het gedacht moeten heengaan, van " zouden ze iets zeggen van dat lampje, zouden ze iets zeggen van die brede banden....Zouden ze hem nu afkeuren omdat die 3 cm hoger staat, staat mijn tafeltje in de Van wel reglementair, goh moet ik nog een kastje hebben....enz....
Ik kan het mis inschatten hoor....Maar het is toch zo'n fijn gedacht, als men weet dat er concurentie op komst is...

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: zo nov 08, 2009 12:19 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Ben ik volledig mee akkoord, maar BUITENLANDSE concurrentie blijft slecht vind ik! Kan toch ook met mensen en organisatie van ons land? Of ben ik nu te chauvinistisch? :oops: :lol:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: zo nov 08, 2009 14:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Geert DP schreef:
Ben ik volledig mee akkoord, maar BUITENLANDSE concurrentie blijft slecht vind ik! Kan toch ook met mensen en organisatie van ons land? Of ben ik nu te chauvinistisch? :oops: :lol:


Haha, nee dat ben je niet....maar echt het moet toch een enig gevoel zijn, om bij een ander te kunnen stappen....
Tuurlijk liefst een Belg " eu nen echte Belg é ".....
Ah we zien wel hoe het zal zijn !!!!

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: ma nov 09, 2009 09:52 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Agree Edjen! :wink:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: YES YES YES !!!!!
 Bericht Geplaatst: di feb 09, 2010 20:40 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
fasted schreef:
Monopolie Belgische autokeuring onder vuur

04 november 2009, 09:09

Een arrest van het Europese Hof van Justitie over de autokeuring in Portugal, zou ook voor België gevolgen kunnen hebben, bericht La Dernière Heure woensdag. Mogelijk wordt daardoor een einde gesteld aan de huidige monopoliesituatie in ons land.
Het Hof oordeelde op 22 oktober dat "de Portugese republiek de verplichtingen van artikel 43 van de Europese Commissie niet is nagekomen (...) door de vrijheid van vestiging te beperken van instellingen uit andere lidstaten die in Portugal voertuiginspecties willen verrichten". Portugal is samen met België het enige land van de Europese Unie waarin een monopolie bestaat voor de autokeuringen. Momenteel is de toestemming daarvoor in ons land enkel verleend aan GOCA (Groepering van Erkende Ondernemingen voor Autokeuring en Rijbewijs), dat direct afhangt van de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Het is voor een buitenlandse onderneming dus onmogelijk om op Belgisch grondgebied zijn activiteiten uit te oefenen. (VKB)

bron: Belga

ZO MOET DAT !!!!

Ed


uw info is maar deels juist.

in portugal is er idd monopoly, daar is 1 firma die keuringen uitvoert.

in belgië is het niet GOCA die keuringen uitvoert, maar 10 prive bedrijven.
per provincie een aparte prive firma, dus geen monopoly.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron