Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: di jul 28, 2009 18:21 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Hallo,

Vandaag is mijn garagist naar de keuring geweest met de van.

Nu viel mij op dat op het nieuwe keuringsbewijs 2+1 zitplaatsen staat, terwijl op het (oude) identificatieverslag 3+1 staat.

Iemand een idee hoe dit komt?

Weet iemand wat de sancties zijn als ze je aanhouden en je zit met bv 4 personen in de van?

Thx,

Ben


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: di jul 28, 2009 19:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :wink: hey bun stonden alle zetels er in??
normaal kun je dat in de keuring laten veranderen dit document .

zou toch zeker verzekering nemen voor 4 personen moest er iets voorenvallen dan heb je daar geen troubbels mee hé :idea: :idea:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: wo jul 29, 2009 01:33 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ik dacht dat het aantal zitplaatsen werd bepaald naargelang de overschot in je laadvermogen.
Wellicht is deze keer je gewogen gewicht meer, dan op de laatste keuring.
Misschien lpg erin gelegd of zo?
Hoe zwaarder je Van is, hoe minder personen je nog mag vervoeren.
Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: wo jul 29, 2009 07:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 04, 2008 18:16
Berichten: 116
Woonplaats: Langdorp-Wolfsdonk
Dat zijn van die Belgische wetten die op niets slaan, ik heb in mijne van 4 zitplaatsen van de technische controle gekregen , mijn van is dus een chevrolet, terwijl de Barry die met een GMC rijd van hetzelfde bouwjaar van de technische controle 7 zitplaatsen heeft gekegen, dan vraag ik mij af in wa voor ne wereld leven wij hier


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: wo jul 29, 2009 09:43 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Ollie schreef:
zou toch zeker verzekering nemen voor 4 personen moest er iets voorenvallen dan heb je daar geen troubbels mee hé :idea: :idea:


Heb gisteren nog even gebeld met de persoon die er mee naar de keuring is geweest (ex-politie-agent) en volgens hem is dat aantal enkel belangrijk voor de verzekering.

Ga dus proberen hem te laten verzekeren voor 7 personen. Dan kunnen ze mij nooit iets maken.

In ieder geval al bedankt voor de uitleg hier.

Greetz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: do jul 30, 2009 21:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
ben niet zekers hé maar het aantal gordels telt toch voor politie en verzekering? als iedereen vast zit en er gebeurd iets en je bent voor aantal plaatsen met gordel verzeker, kan er volgens mij niet veel mis gaan, (denk ik)

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: zo aug 02, 2009 21:55 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
En zo zit het nu echt; :P :wink: Je krijgt een x-aantal zitplaatsen toegekend volgens je gewicht (als ie als kampeervoertuig wordt ingeschreven) Hoe ze dat berekenen? Ze nemen je max. toegelaten massa wat in mijn geval 3220 kg is. Daar trekken ze 10% vanaf (Belgische regeling) dan kom je op 2580 kg en dat is de max. tarra dat je van mag wegen. Dit is met volle watertanks en benzinetank. Daarop worden je aantal zitplaatsen berekend. Hoe lichter de van des te meer zitplaatsen je in principe kan hebben. Let wel op, men kan op de keuring niet meer zitplaatsen toekennen dan Brussel heeft toegekend op het goedkeuring-homologatiepapier. Afnemen kunnen ze op de keuring wel als blijkt dat je van te zwaar is. Neem nu mij; ik heb 1+4 zitplaatsen gekregen van Brussel mits ik voldeed aan mijn max. tarra gewicht. Ik woog 2550 kg dus nog 30 kg minder. Mocht nu blijken dat ik volgende keer ipv 2580 kg zwaarder ben, nemen ze me 1 plaats af zolang ik niet meer dan 75 kg boven mijn gewicht ben. Of ze ieder jaar wegen weet ik niet... De één zegt van wel de andere van niet. Ik heb het op de keuring gevraagd en zij zeiden dat er alleen gewogen wordt bij vervanderen van eigenaar... In hoeverre dit klopt en overal wordt toegepast, weet ik niet. Dus zo is het eigenlijk. Wel is het zo dat ze in Brussel door hebben dat er veel wordt gefoefeld met taksen. Gekeurd met keuken, nadien de hele bazaar eruit en zetels er weer in... Daarmee geven ze meestal maar 1+2 zitplaatsen meer, om dit te ontmoedigen... Mocht je nog vragen hebben, shoot! Verzekeren voor meer zitplaatsen is trouwens perfect mogelijk!! :D

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: ma aug 03, 2009 10:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
ben verleden keer ook zo een zitplaats kwijt gespeeld, wist dit ook niet, zal volgende keer naar keuring gaan en er alles uithalen . lees hier wel van " volle watertank" , weet iemand wat een volle watertank inhoud is, als ik nu een fles water van 25 cl meeneem , is dit dan een watertank, op onze keuring, te halen/diest , hebben ze hier nog nooit over gesproken . (keuring was oktober 2008)

vindt bij goca ook geen info hierover http://www.goca.be/frames/newdesign.asp

dit las ik er
04/02/2008 - Opschorting instructie keuring kampeerwagens

De instructie V3/43.12/2007-10 aan de autokeuringstations omtrent de keuring van kampeerauto’s (categorie M1) wordt geschorst. Hoewel deze maatregel een belangrijke bijdrage tot de verkeersveiligheid moet bieden, zijn op het vlak van de praktische modaliteiten problemen gerezen. Daarom, en in afwachting van nieuw overleg met de verschillende partners in dit proces, hebben de beleidscel van de minister van Mobiliteit en de FOD Mobiliteit en Vervoer deze instructie geschorst. Tot dan blijven de oude instructies geldig.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: ma aug 03, 2009 11:22 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Jow Jo, onder volle watertanks wordt begrepen (volgens wat ze mij verteld hebben) 2 apparte watertanks min.5l elk en voor 90% gevuld. Alhoewel ik ondervonden heb dat ze zelfs bij mijn eerste keuring er niet echt hebben naar gekeken. Greetz Geert

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: ma aug 03, 2009 14:48 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Het pulleke met vloeistof voor de voorruiten te besproeien, is dit ook een watertank? :D :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zitplaatsen
 Bericht Geplaatst: ma aug 03, 2009 17:11 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
:roll: Neeje, maar zorg wel dat er vloeistof inzit want ze testen je ruitensproeiers normaal ook. :P

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron