Auteur |
Bericht |
benny_w
|
Berichttitel: uitlaat en technische keuring Geplaatst: do nov 11, 2010 08:31 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: zo apr 11, 2010 21:35 Berichten: 16
|
heeft er hier iemand een cherry bomb of een andere luide muffler onder zijn van zitten waarschijnlijk wel hé heeft er iemand problemen ondervonden hiermee op de technische keuring ? ik heb mij gisteren ne raptor flowtech besteld voor onder mijne ford econoline is de eerste keer dat ik van die muffler hoorde dus ben is benieuwd naar het geluid als hij onder de van hangt. zou naart schijnt gaan naar het geluid van cherry bomb nu twijfel ik aan de montage met flens voor eventueel originele er terug onder te steken voor de technische keuring of hem er gewoon tussen lassen
|
|
|
|
|
vanman1990
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: do nov 11, 2010 09:06 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: do jan 21, 2010 20:09 Berichten: 202 Woonplaats: zelzate
|
ik persoonlijk zou ik hem demonteerbaar houden , want je weet nooit met die keuringen van tegenwoordig greetz VANMAN
_________________ chevy VAN G20 1990 V8 5700cc chevy VAN G20 1995 V8 6.5 D
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: do nov 11, 2010 19:47 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
In de keuring nog nooit een opmerking gekregen over het geluid uit mijn uitlaten. Ik heb nog geen enkele wagen gehad die een originele uitlaat heeft Zolang de uitlaat maar dicht is, en wettelijk is gemonteerd. Daar bedoel ik mee: dicht zijn: er mogen geen spleten of kieren in de uitlaatlijn zitten waarlangs de gassen kunnen ontsnappen. en wettelijk gemonteerd: zorg ervoor dat je uitlaat op dezelfde plaats uitkomt zoals voorheen. Als je begint met je uitlaat opzij (sidepipes) te laten uitkomen ga je wel problemen hebben. De hoeveelheid lawaai (decibels) wordt niet gemeten, daar staat geen standaard op. Gelukkig !! Als Buuntje dit leest zal hij hier wel een exactere uitleg kunnen over geven.
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: do nov 11, 2010 20:07 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
't hangt volgens mij ook van het zicht van de pot af, een chery bomb die knalrood is en maar enkele centimeters dikker is dan de gewone buizen van je uitlaat zullen ze volgens mij sneller afkeuren dan pakweg een flowmaster die bijna kan doorgaan als standaart uitlaatpot qua looks net hetzelfste, als ze een inox of alu pot zien hangen onder een Van van bv 1985 weten zij ook direct dat het niet origineel is...
|
|
|
|
|
Geert DP
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: vr nov 12, 2010 20:17 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40 Berichten: 1708 Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
|
Hmm sluit me aan bij COTD. Ik heb op m'n Charger Cherry Bombs zitten en vind ik niks. Keuring nog niet gehad hiere. Op m'n van zit er een flowmasterpot op. Geen probleem op de keuring. Moet wel zeggen dat die pot wel redelijk dicht aan ligt tegen de originele van formaat. Van sound echter scheelt het wel een hoop!! Ik denk dat het een beetje af hangt wie je onder de brug hebt op de keuring...
_________________ Dreams in silent progress...
|
|
|
|
|
buuntje
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: ma nov 15, 2010 21:19 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22 Berichten: 278 Woonplaats: Deinze
|
Macgyver schreef: De hoeveelheid lawaai (decibels) wordt niet gemeten, daar staat geen standaard op. Gelukkig !!
er is een wetgeving rond decibels en er staan limieten op. de methode om te meten is zo omslachtig (ruimte van zoveel meter op zoveel, geen elementen in de ruimte die het geluid kunnen weerkaatsen, enz enz) dat het zelden of nooit uitgevoerd wordt. als de limiet overschreden wordt bij een meting is het slechts een code 4.
|
|
|
|
|
benny_w
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: ma nov 15, 2010 22:22 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: zo apr 11, 2010 21:35 Berichten: 16
|
@ geert welk type van flowmaster heb je er onder zitten ? vandaag koerierdienst aan deur geweest met de raptor uitlaat bel niet gehoord ! Morgen komen ze nog eens poging 2 Ga de demper toch demonteerbaar houden denk ik. als hij dan toch TE veel lawaai maakt is het handiger om deze te vervangen en heb ik op keuring uiteindelijk nooit problemen want op keuring zijn ze zo wie zo al nie zo US car gezind jammer genoeg.
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: ma nov 15, 2010 22:31 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
Thanx voor de correctie Buuntje. Ik wist niet dat er daar toch een norm op stond, doordat ik deze decibelkeuring nog nooit heb weten uitvoeren. Laat het maar een hele omslachtige meting blijven. Houden zo!
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
jochevy
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: za dec 04, 2010 20:41 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29 Berichten: 532 Woonplaats: schoot tessenderlo
|
toen ik destijds naar de keuring ging nadat sky tune er een nieuwe uitlaat had ondergehangen met redelijk wat decibels, vroegen ze niet naar het attest, toen ik dat aanbood zijden ze dat er geen tuning keuring bestaat op , campeerwagens , was ook niet nodig van een attest af te leveren hiervoor, nu heb ik er wel eentje , voor het geval het toch ooit moest nodig zijn, in nederland bestaat wel zo een keuring op decibels , dacht dat eens ergens gelezen te hebben.
|
|
|
|
|
Geert DP
|
Berichttitel: Re: uitlaat en technische keuring Geplaatst: wo dec 08, 2010 16:25 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40 Berichten: 1708 Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
|
benny_w schreef: @ geert welk type van flowmaster heb je er onder zitten ? vandaag koerierdienst aan deur geweest met de raptor uitlaat bel niet gehoord ! Morgen komen ze nog eens poging 2 Ga de demper toch demonteerbaar houden denk ik. als hij dan toch TE veel lawaai maakt is het handiger om deze te vervangen en heb ik op keuring uiteindelijk nooit problemen want op keuring zijn ze zo wie zo al nie zo US car gezind jammer genoeg. Bij mij zit er een 50-series op 2x2,75"in en 2x2,75" uit. Opgesplitst in twee pijpen naar de achterkant. Mooie diepe sound. Pijpenwerk is gebuerd bij Jeeps-unlimited in Oordegem en erg tevreden over.
_________________ Dreams in silent progress...
|
|
|
|
|
|