Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Dodge » Mechanisch (Dodge)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: di sep 30, 2008 16:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hairy Bear schreef:
Misschien olie en filter veranderen. Zou dan kunnen gedaan zijn.


Vrees ik een beetje voor.

Maar, ik blijf duimen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: di sep 30, 2008 21:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
als de motor stil valt als de versnelling wordt ingeschakeld kan het ook aan de motor
liggen hoor....
Mijn dodge van blijft met koude motor gewoon draaien ook al schakel ik hem in de
achteruit....
Draait de motor niet te langzaam????

groeten
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: wo okt 01, 2008 11:42 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Als hij voordien al schakelproblemen had, zal het wel aan de versnellingsbak liggen wellicht.
Het kan wel zijn, dat hij in toeren zakt wanneer je hem in achteruit zet, omdat hij dan meer weerstand ondervindt. En daardoor kan hij wel stilvallen. Maar ik blijf er bij dat het de versnellingsbak zelf is die hersteld moet worden.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: wo okt 01, 2008 20:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hmmmm . . . . :roll:

Zou kunnen dat ik het uiteraard bij het verkeerde eind heb maar . . .

Als hij denkt dat de rembanden versleten zijn dan moet hij die vervangen en niet de koppelomvormer.
Natuurlijk moet, voor het eerste te doen, uw boitte er onderuit en moet ze worden opengegooid.
Koppelomvormer zit, volgens mij, tussen motor en boitte.
Dat onderdelen in de States goedkoper zijn is waar vanwege de lage dollar.
Een versterkte koppelomvormer steken kan uiteraard nooit kwaad, maar of het zoveel beter is?

Maar kom, laat hem eerst die olie vervangen en de filter (dat hadden ze direct van de 1ste maal moeten doen). Dat additief dat ze er gaan bijkappen is om ervoor te zorgen dat de olie veel sneller op druk komt. Volgens mij gaat het daar niet mee opgelost geraken. Ik denk, net zoals Koffietje, dat ge voor nen hoop kosten gaat staan en dat die boitte er toch van onder moet.
Laat u dus niks wijsmaken! Als die er vanonder moet... laat ze dan ineens volledig reviseren. Enkel de rembanden vervangen is niet altijd de beste oplossing.

En weet ook dat een volledig nieuwe bak in Amerika ook niet zo duur is.
Ik ken iemand die een chevy bak heeft besteld vanuit de States voor 1500 euro.
Hij moest die uiteraard wel zelf plaatsen maar al bij al valt dat best mee, hoor.

Dus : een bak reviseren mag maximum 1500 euro kosten.
Zeg anders tegen je garagist (als hij dan toch naar de States gaat) dat hij een nieuwe bak meeneemt of besteld.

Kijk eens naar de prijzen op deze site.
http://racetransmissions.com/store/index.php/cPath/1


Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: wo okt 01, 2008 20:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
Dus : een bak reviseren mag maximum 1500 euro kosten.
Zeg anders tegen je garagist (als hij dan toch naar de States gaat) dat hij een nieuwe bak meeneemt of besteld.

Zo,,, earthforceone heeft ook verstand van bakken???? :shock:

Een bakrevisie van b.v. een TH700R4 of een 4L60E kost plusminus zonder brengen en halen ongeveer idd 1500 euro's.
Maar als er binnenin het een en ander echt kapot is ( bijvoorbeeld een drum of as ingelopen of meer van die dingen) dan ga je dus echt wel over die 1500 euro heen...
Dus die 1500 euro is een redelijke prijs voor een (modernere 4traps) bak revisie...
Maar hoeft zeker niet het maximum vraagbare te zijn....

groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: wo okt 01, 2008 20:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
als de rembanden versleten zijn dan zal de bus wel toeren maken maar niet of nauwelijks
van zijn plek komen....
En additief erbij doen,,,,, Ik weet niet of dat zo geweldig is....
De een zweert er bij en de ander moet er niets van hebben.
Ik denk maar zo, als het er in hoort had het al bij de ATF er in gezeten.....

Als je beslist om je transmissie te laten reviseren wil AMTRANS dat best wel doen...
Voor referentie kan ik blue bear aan bevelen, die was zeer content met zijn bak...
Ik vermoed dat er bij u een zelfde bak onder zit als bij mijn dodge van...
Een A518 transmissie....
Bij een revisie word natuurlijk ook uw koppelomvormer gereviseerd.
Als u interesse heeft kunt u mij een pm sturen....

met vriendelijke groet:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: wo okt 01, 2008 23:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Maak ook duidelijk aan je garagist dat je er van op de hoogte bent dat, wanneer er een versnellingsbak wordt gereviseerd, er dan standaard 6 maand garantie wordt gegeven.
Waarmee ik maar wil zeggen...Als diene garagist mocht denken dat hij er met een filtertje en wat olie goedkoop van af kan komen tot de garantie vervallen is, dat hij dan ferm scheef zit.
Er bestaat zoiets als een "redelijke termijn" voor het repareren van een wagen. Die termijn is gewoonlijk niet langer dan 1 maand.

Olie verversen en filter vervangen is wat ik een "lapmiddeltje" noem. Daarmee is de kwaal wel opgelost, maar de oorzaak ervan nog niet.
Olie in een versnellingsbak wordt niet verondersteld bruin te worden. Ik ga er van uit , als ze je die wagen verkocht hebben, dat ze dan alle olie en andere vloeistoffen hebben afgelaten en ververst hebben (iets wat elke garagist standaard doet of toch zou moeten doen als hij een beetje klantvriendelijk is).
Als in die korte tijd je olie toch al bruin is geworden, dan kan het probleem tijdelijk opgelost worden door olie en filter te vervangen...maar dan moet er ook nog eens verder gezocht worden naar datgene wat net je olie bruin heeft gemaakt (gewoonlijk ergens een wrijving die niet mag wrijven of lucht die binnenkomt waar ze niet mag binnenkomen).

kGa 't anders zeggen. Stel dat je een rotte tand in je mond hebt. Die tand doet verschrikkelijk veel zeer. Wel, als ge een pilleke pakt tegen de pijn, dan zal je er weer een tijdje tegen kunnen. MAar die rotte tand blijft zitten en van zodra dat pilleke is uitgewerkt, zal de pijn ook terugkomen.

Olie en filter verversen is dat pilleke. En dat pilleke dient er gewoon voor om te zorgen dat de Van buiten de garantie valt , alvorens ze moeten toegeven dat ze dan toch 1500 tot 2000 euro kosten moeten maken. Dus laat je alstublieft , alstublieft, alstublieft niet foppen. :!: :!: :!: :!:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: do okt 02, 2008 01:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
180 kilometer met een koerierdienst, kost niet zo heel veel. (Zo'n versnellingsbak kan makkelijk in een berlingo of zelfs in een gewone personenwagen. )
Het is misschien stoeferig om zeggen, maar Amtrans is wel zowat het beste wat er in je buurt zit inzake versnellingsbakken.
Ik stel voor dat je de volgende stappen onderneemt:
-Laat door je garagist duidelijk stellen dat de reparatie gratis zal gebeuren en dat je er 6 maand garantie op zal krijgen. En anders ga je naar de ombudsdienst en dien je klacht in. (als die klacht ontvankelijk wordt verklaard, kan je garagist zijn licenties kwijt zijn voor de merken die hij officieel mag of kan verkopen).
- vraag dan je garagist of hij eventueel zou zien zitten om de bak er van onder te halen en op te sturen naar amtrans. Zelf zal die garagist dat NOOIT kunnen omdat hij er het materiaal niet voor heeft . (die bakken worden op speciale draaibanken gezet om de werking van de versnellingsbak te simuleren en mankementen op te meten. Een gewone garagist heeft zoiets gewoonweg niet omdat zo'n toestel te duur is. Dus hij zal zowieso het werk uitbesteden...)

Je garagist kan de onkosten voor het transport , de werkuren en het materiaal dat Amtrans aanrekent, gewoon vereffenen via zijn belastingen. Het is een onkost die fiskaal volledig aftrekbaar is.

Een versnellingsbak uit Amerika laten overkomen, zal niet zo veel goedkoper zijn. Trouwens, het is maar al te gek om een gans nieuwe versnellingsbak te steken, wanneer het hoogst waarschijnlijk een probleempje is dat voor 200 euro kan verholpen worden.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: do okt 02, 2008 12:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hairy Bear schreef:
Als er iemand nog adressen weet waar ik aan een schappelijke prijs een boite kan vinden, laat maar komen. Maar misschien ga ik toch niet goedkoper zijn dat mijn garagist er één rechtstreeks van america meebrengt?
Het plaatsen zou toch ook niet voor mij zijn, daar heb ik geen verstand van zulle.


Hoi Hairy Bear.

Deze zit in Lint.
http://www.autrac.be/index.php?id=30

Eéntje in Nederland. (Dr. Trannie)
http://www.speetjenstransmissions.nl/main.html

Nog ene.
http://www.americanvintagecars.be/
(kan ik persoonlijk wel aanraden aangezien ik enkele mensen ken die hun revisie daar lieten uitvoeren en die zéér tevreden zijn).

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: vr okt 03, 2008 19:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
Ik heb niet vermeld dat ik de boit bij bleue bear heb op gehaald en ook weer heb afgeleverd...
Dus als afstand een probleem is voor je om te rijden.
Service tot aan de deur...

groeten:
amtrans.
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: vr okt 03, 2008 21:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
hallo,,
Als de olie stinkt KAN het de remband(en) zijn.
Maar in de bak zitten ook koppelingsplaten van het zelfde materiaal waar de remband
mee bedekt is. en als die aan het doodgaan zijn ruikt de olie ook verbrand.
Zo uit het blote hoofd zeggen dat als de olie verbrand ruikt zeggen dat het de remband(en)
zijn is wel heel vooruitstrevend.

Als men zegt dat men uit amerika een nieuwe bak meeneemt zal men ongetwijfeld ook
bedoelen dat het een gereviseerde bak is...
Een nieuwe nieuwe bak echt nieuw is Bijna niet te betalen daar de motor en de bak de
twee duurste onderdelen van een auto (van) zijn...
Bijvoorbeeld een gereviseerd kleppen blok (valvebody) los aangeleverd van deze van gaat plus minus ex de TAX 900,- euro kosten...

Nog een voorbeeld,
een gebruikte uitgaande as van een th400 kost ongeveer 250 euro ex.
een splinternieuwe kost ongeveer 600,- ex...(inkoop voor mij).

groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: zo okt 05, 2008 14:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
En hoe zit het met de garantie? Krijg je die nu nog?

(amtrans, hoeveel maand garantie geef jij na revisie?)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: zo okt 05, 2008 15:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
hallo, op een revisie geeft AMTRANS een jaar garantie...
Exclusief bedrijfs en utillity wagens,zoals politie en ambulance e.d.
omdat die hard rijden en niet kunnen letten of de transmissie al warm is...
Deze groep krijgt 3 maand garantie.

Ik hoor graag van jullie..
groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: ma okt 06, 2008 19:17 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
wa staat er op uw dashbord? 1 2 3 D of 1 2 D?
van welk bouwjaar is uw Van?

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen
 Bericht Geplaatst: ma okt 06, 2008 19:33 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
dan ist een 3traps zonder overdrive.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Forumoverzicht » Dodge » Mechanisch (Dodge)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron