wolfman schreef:
Hela mensen.
Hoi wolfman en welkom bij de Streetvanners.
wolfman schreef:
IK ben al even op zoek naar een van . Dit voor dagelijks vervoer.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een dodge van 1984.
Hij komt van nederland, maar aangezien hij meer dan 25 jaar oud is moet hij dus niet ingeschreven worden als camper.
Bespaart mij veel wacht tijd
.
Kan waar zijn van die wachttijd maar je gaat die wagen wél op Belgische papieren moeten laten zetten en daar wringt meestal het schoentje. Het FOD in Brussel word nog steeds bevolkt door een bende infantielen die nog steeds denken dat werken gelijk staat met het kloten en koeioneren van mensen die graag een voertuig willen invoeren vanuit een ander land.
Een GVA aanvragen voor die Dodge kan al gemakkelijk een jaar of twee duren en dat is gene zwans hé.
Kan zijn dat het voor oldtimers allemaal sneller kan gaan maar dan ga je niet elke dag kunnen rijden met die Van.
Informeer U zeer goed vooraleer je aan het lucratieve avontuur van het invoeren van een auto uit het buitenland gaat beginnen. Je zou anders wel eens voor minder plezante verrasingen komen te staan.
wolfman schreef:
IK zal hem even beschrijven. Hij is mat zwart op de teller staat 75000 mile. Maar de verkoper zegt dat ik eerder 175000 zal moeten rekenen. Buitenkant niets aan, geen roestplek of niets.
Hij heeft een nieuwe startmotor, nieuwe onsteking, nieuwe alternator.
175000 mijl = 281622 km
Dat is niet weinig maar wil ook niks zeggen.
Alles hangt er van af hoe die wagen onderhouden is geweest.
Een starter, alternator en ontsteking vervangen van zulke wagens is nu ook weer niet zo moeilijk dus daar moet je ook geen rekening mee houden in het onderhandelen voor de prijs.
Veel belangrijker is de staat van de versnellingsbak, de ophanging, remmen, stuurinrichting ed.
wolfman schreef:
Nu mijn vraag.: Zou ik de sprong wagen??
Als die wagen minder dan 4000€ kost (en dan denk ik meer in der richting van 2500€) zou ik die sprong wagen op voorwaarde dat je nog een gewoon autootje hebt staan en een garage of oprit hebt waar je die Dodge kan stallen in afwachting van alle documenten.
Ikzelf heb een G20 gehad van 25 jaar oud en heb altijd een tweede wagen of moto gehad om ervoor te zorgen dat ik steeds op mijn werk zou geraken.
Een Van van 25 jaar oud is gewoonweg niet betrouwbaar genoeg om als enigste wagen te gebruiken tenzij je spreekt over een Body off restoration maar dan gaat die Dodge waarschijnlijk een pak meer geld kosten.
Ongerestaureerde wagens van die leeftijd vergen nu eenmaal veel aandacht en brengen ook de nodige kosten met zich mee, geloof me, ik spreek uit ondervinding.
wolfman schreef:
Is de motor en boite van een dodge sterk genoeg om nog een paar miles mee te gaan?
Ik hoor van de hedendaagse auto's dat een benzine iets van een 200000 km en een diesel iets van een 250000 km mee gaat.
Maar ik mag een bijna 6 liter natuurlijk niet vergelijken met een 1900 natuurlijk.
Nogmaals, dat hangt allemaal van wijze van onderhoud af. Zulke v8 blokken zijn quasi onverwoestbaar maar hou wel rekening met het feit dat zo'n boite op die leeftijd meestal aan revisie toe is en dat dit al vlug zo'n 1500€ kan gaan kosten.
Daarom zou ik zeker niet meer dan 4000€ bieden.
Post anders maar eens wat foto's van die Van.
Veel succes in je zoektocht!
Greetz earthforceone