Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: een dik werkplaatshandboek
 Bericht Geplaatst: wo sep 05, 2007 14:25 
ik heb een echte amerikaanse manual gekocht op ebay, verzending en alles in zal het me zeker 50 euro gekost hebben.

iemand die een kopie wil kan dat bij mij bekomen, je betaald enkel de kosten vh kopieren.

tis voor een dodge van tussen 83 en 94.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 06, 2007 09:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Mja, ik hou het bij Haynes Manual :lol: . Heeft me 12 euro gekost inclusief verzendingen.

Haynes heeft meerdere manuals voor verschillende types auto's. En bovendien heeft haynes ook een onderdelenlijstboek. Heel handig om te zorgen dat ge de juiste stukken besteld voor de juiste wagen.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 06, 2007 15:36 
ja, ok, maar het echte duidelijke staat toch in die dikke boeken hoor. dat haynes boekske is goed voor erbij.
ik heb het ook voor men buick en heeft me al heeeeeel veel geholpen, zonder dat boek(dat vd 71 buick riviera staat trouwens volledig on line op http://www.buick-riviera.com/) kan je zelfs geen diagnose stellen voor sommige zaken.
dan is er nog een tweede dik boek, het body manual waar alles instaat over de carosserie, de ramen ruiten ruitenwissers ,clips die chroom vast houden enz enz.
dat kan nooit allemaal behandeld staan in een haynes. de manuals die ik heb zijn die die de garages hadden in der tijd.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 08, 2007 09:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
idd voor mijn el camino heb ik ook de Factory Assembly manual en De Fischer Body Service manual. Ik heb beide al erg goed kunnen gebruiken aangezien elk onderdeel ook getekend is op de schema's wat in de Haynes niet zo is en het soms gissen is wat ze bedoelen met een bepaald onderdeel.

Ik zeg niet dat een Haynes manuals slecht is, maar deze is enkel geschikt om alles ivm onderhoud te kunnen uitvoeren en voor een restoratie schieten ze wel aardig te kort.

Voor de Chevy Van heb ik beide manuals nog nergens tegen gekomen, in mijn geval is dit niet zo erg aangezien deze nog in goede staat is en met de haynes bij de hand kan ik allerhande onderhoud uitvoeren, voor de El Camino ben ik blij dat ik de andere 2 ook heb.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 08, 2007 09:24 
idd, kijk maar eens in het on-line boek van men buick hoe veel oplossingen ze geven voor bvb slecht remgedrag in het deel vd remmen.

het is , zeker als je een heel oude wagen hebt met veel versleten techniek, on-mis-baar.
een voorbeeld,,,hoe ga je anders weten waar er ergens een vacuumpotje zit verstopt dat ervoor zorgt dat je verwarmingsklep opent voor de voetverwarming. alles staat er in, elk onderdeel is besproken welk effect het geeft als het versleten is ,buiten tolerantie is, of is uitgetekend.
en als je een jaar of twee dat technische engels leest ,dan leer je het wel kennen.
deel per deel.
meer nog, ik ken bijna alle autoonderdelen in het engels, maar niet in het nederlands. ik spreek niet meer van een ambriage, maar van een clutch en remschoenen zijn brake pads geworden. needle pliers zijn punt tangen. enz enz soms zoek je eens woorden op en het gekke is, ik vergeet ze niet. dat komt omdat je het graag wil kennen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo okt 03, 2007 12:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Jeups Ik ben erg geintereseert in dat werkplaatshandboek daar ik nog maar pas een Dodge van gekocht heb.
Sleutelen en dergelijke heb ik geen problemen mee daar ik jaren in een garage gewerkt heb. En ook daar ik jaren passief autocross gedaan heb en ook daar ik bezig ben een oldtimer(Opel city 1970(uitgestelt)) te restoreren
Zou het mogelijk zijn om me op de hoogte te houden in verband met het werkplaatshandboek

MVG BLEU BEAR


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do okt 04, 2007 23:49 
olsene? ik ben van erpe, ook oost vlaanderen

ge moogt dat boek kopieren, het is echt een supper goed manual,
kom gerust eens af, je kan men buick en men van eens komen bekijken en we kunnen uw mankementen eens bekijken, ik ken die van al bijna vanbuiten,
je mag het boek een paar dagen lenen om te kopieren,of er hier in de buurt kopies van laten nemen of ze mij laten nemen, maar ik geef dat boek ergens af en doe het niet zelf, ik weet dan niet wat ze gaan rekenen , ,,, één ding, wel snel weerbrengen, het heeft me genoeg gekost en ik zal het nog nodig hebben.t.is zeker vijfhonderd bladzijden dik als het niet meer is/
morgennamiddag ben ik vanaf 13 uur bezig met de intake te herplaatsen.
je mag me altijd bellen op, nul vier vijfenzeventig vijfhonderd-en-acht, vijfhonderd-en-acht
ik ben veel thuis,(zelfstandige) gewoon eens bellen en je bent welkom als ik thuis ben,


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr okt 05, 2007 08:48 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ah olsene... je bent bijna buurman. ik ben van Waregem. Ben je in de buurt... spring es binnen. dan zie ik de Van direct in real-life.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za okt 06, 2007 06:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Hallo. Inderdaad we zijn bijna geburen. Van da binnenspringen da zal wel ne keer lukken maar voor mee de vanne zal dat nog een tijdje duren.
Maar als ik ook u adres nie heb he
Mvg

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za okt 27, 2007 19:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Tes een machtig boek. Nog maar en paar uur in mijn bezit en al enkele problemen mee opgelost.
Kzal der veel genot van hebben. Kga der nu nog een beetje in snuisteren

Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron